پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ |۲۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 4, 2024

مراسم آغاز سال تحصیلی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با حضور آیت الله مصباح یزدی، آیت الله حسینی بوشهری، حجج اسلام والمسلمین رجبی عضو جامعه مدرسین‌ و کعبی‌ عضو خبرگان رهبری، اساتید و طلاب این مرکز عصر امروز در تالار امام خمینی(ره) این موسسه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام موسوی نسب معاون آموزشی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در این مراسم ضمن عرض تبریک به مناسبت ولادت امام رضا(ع)، اظهار داشت: آموزش پایه هر نوع تحول و پیشرفت در مسائل علمی، اخلاقی و اجتماعی است.

وی با اشاره به این که در حوزه دین هر اندازه برای آموزش و تعلیم و تربیت تلاش کنیم ثمرات آن در آینده برای ما و جامعه مشخص می شود، تصریح کرد: امروز با تحلیل روانشتاختی و عقلی، با تجربه ثابت شده، محیط هایی که به آموزش اهمیت می دهند، بیش از سایر مراکز تجربی موفق نیز هستند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه لازمه موفقیت طلاب، علم آموزی مجدانه و اهمیت به مسائل پیرامونی جامعه است، تصریح کرد: بزرگان دین موفقیت خود را به دلیل سیر مطالعاتی عمیق در مباحث تفسیری و قرآنی می دانند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به این که در نظام حوزه های علمیه، بر تهذیب نفس تاکید شده است، خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیت تاپاک زندگی نکنند، نمی توانند پاکی را به دیگران منتقل کنند.

آیت الله مصباح یزدی نیز در سخنانی با بیان این که خودبینی، حسادت و حرص از پایه های کفر محسوب می شوند، اظهار داشت: این عوامل در تمام انسان ها وجود دارد و باید جهاد نفس کرد تا  آلودگی ها پاک شود و باید بدانیم بسیاری از مفاسد بزرگ عالم از همین پایه های کفر صورت می گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از این که برخی افراد تقوا دارند اما نسبت به مسائل پیرامونی جامعه بی اطلاع هستند، ابراز داشت: یکی از بزرگ ترین کفران نعمت این است که وظایف اجتماعی بر دوش روحانیت را به فراموشی بسپاریم.

گفتنی است، در پایان این مراسم، 9 تن از محققان و پژوهشگران  برتر موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)‌مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام/ 

 

‌ ‌  

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha