دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ |۱۵ محرم ۱۴۴۶ | Jul 22, 2024

ما عهد می‌بندیم که به خون سیدالشهدا «علیه‌السلام»، یاران او در کربلا و فداکاری های تمام انبیا و مصلحان تاریخ وفادار بمانیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، شورای اسلامی علمای بحرین به مناسبت آغاز محرم الحرام و ایام سوگواری اباعبدالله الحسین، طی بیانیه‌ای بر وحدت امت اسلامی و نشر پیام عاشورای حسینی تاکید کرد. در این بیانیه آمده است:

در ایام عزاداری محرم و با توجه به شرایط امت اسلام و تهدیدهای پیش روی وحدت و استقرار مسلمانان بر ضرورت تمرکز بر امور زیر تاکید می‌کنیم:

1. از تمام عاشقان امام حسین علیه السلام به ویژه علما، فضلا و خطبا می‌خواهیم توجه ویژه‌ای به فرهنگ وحدت داشته باشند که محور آن تمسک به ریسمان الهی، یگانگی خداوند متعال و بندگی او می‌باشد و توجه داشته باشند که وحدت مورد نظر در عاشورا وحدتی گسترده و فراگیر است که تمام بشریت را در بر می‌گیرد و مؤسس چنین وحدتی، همان دین حق و اسلام پاک و ناب است و بر این اساس، نه نژاد، نه مصالح مادی و نه وابستگی جغرافیایی و سیاسی و امور دیگر نمیتواند چنین وحدتی بیافریند که بتواند تمام بشریت را در هر زمان و مکان پیوند دهد.

2. دوستداران ابا عبدالله الحسین علیه السلام در احیای عاشورا مسؤولیت مضاعفی دارند تا این مراسم را به شکلی برگزار کنند که موجب وارد کردن خدشه به مبانی و اصول و اهداف و ارزش ها و اخلاق امام حسین علیه السلام نباشد. ایام عاشورا باید توأم با فرهنگ برادری، ایثار، همبستگی، عفت، احساس مسؤولیت و دوری از امور ناشایست باشد تا مراسم عزاداری به بهترین وجه ممکن برگزار شود.

3. لزوم هماهنگی میان فعالیت های مختلف و رعایت احترام متقابل. در این میان گذشت از امور کوچک واجبی است که اگر به نام امام حسین علیه السلام باشد ضرورت آن بیشتر می‌شود.

4. تحکیم فرهنگ فداکاری در راه دین و تمرین پرداختن بهای سنگین در راه احقاق حق و برتری دین خدا در زمین و مبارزه با ظلم و نادانی و عقب ماندگی و فساد فردی و اجتماعی که اینها رسالت عاشورای امام حسین علیه السلام می‌باشد.

همچنین بر توصیه های هشتمین همایش عاشورا تاکید کرده و از همگان می‌خواهیم به توصیه های مهم این همایش عمل کنند و در این زمینه به طور ویژه بر این توصیه ها تاکید می‌کنیم:

از همه مردم مسلمان و غیر مسلمان، شهروندان مقیم و مسافر که قصد شرکت در عزاداری حسینی را دارند میخواهیم در برنامه اهدای خون به نام امام حسین به عنوان نماد عملی همبستگی و وحدت شرکت کنند که این اقدام خود نوعی دعوت به وحدت بشریت زیر پرچم سیدالشهدا علیه‌السلام می‌باشد.

* مهربانی و همبستگی را عملا به نمایش بگذاریم

شایسته است ایام عاشورای امسال از نظر شرکت گروه‌های مختلف و نمایش عملی مهربانی و همبستگی در سایه امام حسین «علیه‌السلام» ممتاز باشد. پس مؤمنان باید تلاش کنند در این ایام، هم‌چون پیام آوران حسینی باشند و تمام برادران و همکاران خود از هر طایفه و مذهب را به بهره‌گیری از برکات عاشورا دعوت کنند. همچنین از حسینیه‌ها و تکایای حسینی می‌خواهیم همگان را در برنامه های متنوع خود سهیم سازند.

همچنین تاکید میکنیم که پیام عاشورای حسینی باید به زبان های مختلف و از طریق پلاکاردها و تولیدات و رسانه های مختلف منتشر شود و عبارات این پیام ها توسط افراد متخصص و بادقت انتخاب شود و از طرح های بی برنامه در این زمینه پرهیز شود که برای رسالت عاشورا زیان بخش می‌باشد.

* با سیدالشهدا پیمان می بندیم

در پایان شورای اسلامی علما با سیدالشهدا «علیه»السلام» پیمان میبندد که در کنار تمام مسلمانان و آزادگان جهان، راه پهناور حسینی را ادامه دهد و در این راه باکی از دشواری ها و حملات ستمگران نداشته باشد. ما عهد می‌بندیم که به خون سیدالشهدا علیه‌السلام و یاران او در کربلا و فداکاری‌های تمام انبیا و مصلحان تاریخ وفادار بمانیم.

خداوندا ما را بر این راه به همراه حسین و یاران حسین ثابت قدم و استوار بدار، همانان که جان خود را برای حسین علیه‌السلام فدا کردند. و عظم الله أجورنا و أجورکم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha