چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
کد خبر: 323731
۶ آذر ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۹

نمایندگانی از حزب‌الله، فتح و کمیته هماهنگی فلسطینی طی نشست مهم و مشترکی، بر حساسیت مرحله کنونی و نیاز به همکاری همه جانبه تاکید کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، احمد صفی الدین، مسؤول حزب الله در منطقه اول جنوب در دفتر خود در صور با گروهی از سران و مسؤولان جنبش فتح در صور به ریاست سرتیپ توفیق عبدالله دبیر این جنبش در منطقه صور و همراهی محمد البقاعی مسؤول بخش رسانه این جنبش در منطقه صور و دکتر خلیل نصار مسؤول روابط منطقه صور و دو تن از سران این جنبش به نام های ابوفادی منور و ابو محمد قاسم و همچنین ابوباسل شهاب مسؤول بخش برج شمالی جنبش فتح و ابو وائل زلزلی مسؤول حزب الله در پرونده اردوگاه های فلسطینی در منطقه جنوب دیدار کرد. در این دیدار درباره مسایل مختلف موجود میان ملت فلسطین و لبنان بحث و گفتگو شد.

شرکت کنندگان در این نشست، ضمن بررسی آخرین تحولات سیاسی و امنیتی لبنان و جهان عرب، انفجار تروریستی مربوط به سفارت ایران در بئر حسن را محکوم کرده و آن را اقدامی تروریستی در چهارچوب ترور سازمان یافته از جهت برنامه ریزی و اجرا دانستند که توسط دشمنان کینه توز و نژاد پرست صهیونیستی طراحی شده؛ چرا که آنها تنها کسی هستند که از این اتفاق سود میبرد.

شرکت کنندگان همچنین تاکید کردند که مرحله کنونی مرحله‌ای حساس و نیازمند همکاری و همبستگی بیشتر برای حمایت از جریان مقاومت و رویارویی با تمام چالش‌ها و توطئه‌هایی است که در کمین ملت های لبنان و فلسطین قرار دارد.

در حاشیه این دیدار، محمد البقاعی مسؤول بخش رسانه جنبش فتح، بر وجود ارتباط محکم میان دو ملت فلسطین و لبنان و جنبش فتح و مقاومت اسلامی تاکید کرد و ضمن محکوم کردن اقدام جنایت‌کارانه در حمله به سفارت ایران در بئر حسن، در هفته گذشته، تاکید کرد: توجه و تمرکز جنبش فتح و انقلاب فلسطین فقط فلسطین است و هر کس میخواهد خود را منفجر کند، باید این کار را در فلسطین و در مقابل دشمن اسراییلی انجام دهد که سرزمین فلسطین را غصب کرده و جهان عرب را تقسیم کرده و هرکس کاری جز این اراده کند، مشکوک و اشتباه است.

* باید راه را بر فرصت‌طلبان و فتنه‌انگیزان مذهبی بست

احمد صفی الدین همچنین با گروهی از کمیته همکاری فلسطینی متشکل از سرتیپ توفیق عبدالله دبیر جنبش فتح در منطقه صور و ابو سامر موسی مسؤول جنبش جهاد اسلامی در منطقه صور و جهاد طه مسؤول جنبش حماس در صور و ابراهیم النمر عضو کمیته مرکزی جبهه دموکراتیک و احمد مراد مسؤول منطقه صور در جبهه دموکراتیک و ابوفراس غراب مسؤول حزب الشعب در لبنان و جلال قواس مسؤول جنبش فتح الانتفاضة در منطقه صور و ابو وائل عصام عضو کمیته مرکزی جبهه مردمی القیادة العامة و ابووائل زلزلی مسؤول حزب الله در پرونده اردوگاه های فلسطینی در منطقه جنوبی دیدار کرد. در این دیدار نیز درباره مسایل و موضوعات مختلف مربوط به ملت فلسطین و لبنان بحث و گفتگو شد.

جهاد طه مسئول حماس در منطقه صور در سخنان خود در این نشست به نمایندگی از کمیته هماهنگی فلسطینی بر ضرورت همبستگی در تمام زمینه ها میان دو ملت لبنان و فلسطین برای حمایت از مقاومت در لبنان و فلسطین و بستن راه بر فرصت طلبان و فتنه انگیزان مذهبی تاکید کرد.

وی ضمن محکوم کردن انفجارهای تروریستی اخیر در لبنان که آخرین آنها انفجار مقابل سفارت ایران در بئر حسن بود که منجر به کشته شدن بسیاری از افراد بی گناه شد گفت: از برادران خود در لبنان میخواهم به زبان گفتگو و مذاکره روی بیاورند، زیرا ما ملت فلسطین نیازمند لبنانی قدرتمند و متحد هستیم؛ چرا که ما قدرت و وحدت لبنان را قدرت و تکیه گاهی برای فلسطین میدانیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha