چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین زمانی

جمهوری اسلامی ایران بر اساس مبانی دینی و فتوای رهبر معظم انقلاب، استفاده و تولید سلاح هسته ای را حرام می داند و برای از بین بردن سلاح های کشتار جمعی در جهان تلاش می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین زمانی، پیش از ظهر امروز در دیدار فرهیختگان مسیحی کشور های آمریکا، کانادا و بوسنی با آیت الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه، با اشاره به بروز درگیری ها و جنگ های مختلف در طول تاریخ، اظهار داشت: عدم شناخت جوامع از یکدیگرو سلطه قدرت ها، علت بروز تمامی جنگ ها در طول تاریخ بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت شناخت جوامع، خاطر نشان کرد: باید گروه هایی با شناخت از جوامع، اطلاعات را به طور صحیح منتقل کنند و مسلمانان و مسیحیان از یکدیگر اطلاع کامل داشته باشند تا منازعات و درگیری ها به حداقل برسد.

معاون بین الملل حوزه های علمیه با تاکید بر این که هیچ مجوزی برای جنگ معتبر نیست، افزود: اگر در طول تاریخ شناخت بین مسلمانان و مسیحیان واقع بینانه بود، هیچ جنگ و درگیری بین طرفین رخ نمی داد.

وی با اشاره به کلام معصومین(ع) در زمینه اهمیت دادن به حقوق ادیان، ابراز داشت: امام علی(ع) اولین کسی بود که در اسلام حق بیمه از کار افتادگی را برای یک غیرمسلمان از کار افتاده ایجاد کرد و در جنگی که خلخال از پای دختری غیر مسلمان خارج شده بود، فرمود اگر مسلمانی از غصه این اقدام جان خود را از دست بدهد، جا دارد.

معاون بین الملل حوزه های علمیه، خواستار تلاش گسترده برای جلوگیری از بروز جنگ و درگیری توسط قدرت های جنگ طلب شد و گفت: جمهوری اسلامی تنها کشوری در طول تاریخ است که پاسخ جنایت را با جنایت نمی دهد.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی با اشاره به حق هسته‏ای ایران، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ قدمی در راستای تولید سلاح هسته ای و شیمیائی برنداشته است، این در حالی است که در جنگ تحمیلی، قدرت های بزرگ توسط صدام از این ابزار استفاده کردند که آثار آن موجود است و کماکان افراد از آثار آن جان می بازند.

وی با اشاره به فتوای رهبر معظم انقلاب مبنی بر تحریم استفاده از سلاح هسته ای و شیمیایی، تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس مبانی دینی و فتوای رهبر معظم انقلاب، استفاده و تولید سلاح هسته ای را حرام می داند و برای از بین بردن سلاح های کشتار جمعی در جهان تلاش می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha