چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
شهید مطهری

معاون آموزش بنیاد علمی - فرهنگی شهید مطهری از تشکیل و فعالیت "کمیته روحانیت"، با همکاری نهاد های حوزوی، در این بنیاد خبر داد.

حجت الاسلام عباس رضوانی نسب در گفت وگو با خبرگزاری حوزه  با اشاره به فعالیت های فعالیت های آموزشی بنیاد علمی - فرهنگی شهید مطهری، گفت: در فعالیت های آموزشی این بنیاد آنچه از اهمیت فراوانی برخوردار است، در برگیری فعالیت های این بنیاد برای گروههای مختلف جامعه است.

وی با اشاره به شناسایی گروه های هدف و مخاطبین، افزود: دانشجویان، اساتید، فرهنگیان، دانش آموزان و به طور کلی جامعه علمی کشور جامعه مخاطب بنیاد شهید مطهری را تشکیل می دهند و با برنامه ریزی و سیر مطالعاتی و نظام فکری مشخص شده، مورد آموزش و پژوهش قرار می گیرند.

*تدوین 20 جلد کتار

حجت الاسلام رضوانی نسب ادامه داد: شناسایی گروه های آموزشی و تحصیلی و ارائه کتب مورد نیاز آنان با موضوع شخصیت شهید مطهری، همچنین ارائه 20 جلد کتاب از آثار ایشان در قالب طرح حکمت، با همکاری سازمان بسیج دانشجویی و بنیاد علمی - فرهنگی شهید مطهری از جمله فعالیت های بنیاد می باشد.

معاون آموزشی بنیاد علمی - فرهنگی شهید مطهری، برپایی کرسی های آزاد اندیشی در انشگاه ها با همکاری وزارت علوم را از دیگر برنامه های این معاونت ذکر کرد و افزود: این معاونت همچنین با همکاری برخی نهادهای حوزوی اقدام به تاسیس کمیته روحانیت بنیاد علمی فرهنگی شهید مطهری نموده است.

وی ادامه داد: نهادهای حوزوی چون مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، دفتر تبلیغات اسلامی، جامعة‌الزهرا(س)، مرکز مدیریت حوزه‌‌های علمیه خواهران، جامعة‌المصطفی(ص) و مرکز خدمات حوزه در کمیته روحانیت عضویت دارند و برنامه‌های گرامی‌داشت سالروز شهادت آیت‌الله مطهری را اجرا می‌کنند.

حجت الاسلام رضوانی نسب در ادامه با اشاره به اجرای طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری در بیش از 100 مدرسه  علمیه سراسر کشور، خاطرنشان کرد: برگزیدگان این طرح، طی همایشی، از سوی معاونت تهذیب حوزه‌‌های علمیه مورد تجلیل قرار می گیرند.

*دیدار با بزرگان حوزه

وی در تبیین دیگر برنامه‌های کمیته روحانیت بنیاد علمی - فرهنگی شهید مطهری، افزود: دیدار با مراجع عظام تقلید، گلباران مرقد شهید مطهری در سالروز شهادت ایشان در حرم مطهر حضرت معصومه(س)، همایش تجلیل از اساتید موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با حضور آیت‌الله مصباح‌یزدی و برگزاری همایش گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری با حضور طلاب غیرایرانی، از دیگر برنامه‌های بنیاد می‌باشد.

معاون آموزش بنیاد علمی - فرهنگی شهید مرتضی مطهری در ادامه به فعالیت های این بنیاد در عرصه آشناسازی فرهنگیان و دانش آموزان با اندیشه های این شهید والامقام اشاره کرد و گفت: در این عرصه، بنیاد اقدام به تهیه چندین جلد کتاب کمک آموزشی با عنوان "دین و زندگی" کرده است که نخستین جلد آن در سال جاری دسترس فرهنگیان و دانش آموزان قرار خواهد گرفت.

*راه‌اندازی یکصد و پنجاه کانون

حجت الاسلام رضوان نسب، برنامه ریزی سیر مطالعاتی ویژه فرهنگیان را از اقدامات دیگر برشمرد و افزود: بنیاد همچنین نسبت به راه اندازی و حمایت از 150 کانون با عنوان "کانون های شهید مطهری" اهتمام جدی داشته است.

وی، تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه نشر افکار شهید مطهری در جامعه را محّرک مطلوبی برای گسترش حوزه های کاری بنیاد شهید مطهری حتی در خارج از مرزهای ایران اسلامی توصیف کرد و بیان داشت: افکار و اندیشه های اعتدالی شهید مطهری امروزه در نقاط مختلف جهان وجود دارد و کمتر فرهیخته ای است که نام این استاد شهید را نشنیده باشد.

انتهای پیام   313/17

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha