دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
حجت‌الاسلام ارشاد آذربایجان غربی

حوزه / معاون تهذیب حوزه علمیه استان آذربایجان غربی، از برگزاری طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری با شرکت 300 طلبه مدارس علمیه این استان خبرداد.

حجت الاسلام ارشاد، در گفتگو با گروه استانهای خبرگزاری «حوزه»،  با اشاره به  اهمیت آثار شهید مطهری اظهارداشت:  شهید مطهری از جمله اندیشمندانی بود که  عمر با برکت خود را در راستای احیای فرهنگ ناب محمدی (ص) صرف کرد و با حضور فعّال وحماسی در  دو میدان حوزه ودانشگاه سعی کرد تفکّر اصیل توحیدی رابه بشریّت معرفی نموده و در مقابل هجمه های علمی فرهنگی بیگانگان ایستادگی کنند.

 وی افزود: این عالم ربانی، قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و با آن همه مشکلات سیاسی اجتماعی توانستند بر تفکّر غرب پیروز شوند وغرب گرایی را به عنوان یک مسیر انحرافی معرفی نمایند؛ لذا هر کسی بخواهد آزاده فکر کند وراه صحیح وحقیقت را بپیماید باید طبق فرموده حضرت امام راحل (ره) ؛ کتابهای شهید مطهری را مورد مطالعه قرار دهد وبا تفکّرات ایشان آشنا گردد، امری که مقام معظم رهبری نیز در این زمینه  به دیدگاههای این شهید والا مقام  تاکید دارند.

معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی تصریح کرد: حوزه علمیه این استان طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری را که بر اساس آیین نامه معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه ابلاغ شده، شروع  و هم اکنون در حال اجراء می باشد.

وی با بیان اینکه در طول هر ماه نیز با برگزاری آزمونی طلاب شرکت کننده مورد ارزیابی قرار می گیرند، افزود: هم اکنون  قریب به 300 طلبه از مدارس علمیه استان در این طرح شرکت کرده  و در تلاش هستیم تا با توسعه امکانات، زمینه حضور تمام طلاب را فراهم نماییم.

حجت الاسلام ارشاد، گفت:  در همین راستا در برخی از مدارس استان، دفاترآثار شهید مطهری راه اندازی شده و   با برگزاری جلساتی بصورت مرتب این طرح مورد بررسی قرار می گیرد.

انتهای پیام 313/18

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha