یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
حجت‌الاسلام نکونام

نماینده ولی فقیه در استان چهار محال و بختیاری، با اشاره به مشکلات، کمبودها و هزینه های بالای درمان در کشور گفت: اجرای طرح هایی همچون طرح سلامت در کشور بسیار نیاز می باشد، ولی استمرار این طرح ها مهم تر می باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، در نشست هیئت امناء خیریه امدادگران عاشورایی ، وجود عرصه های مختلف خدمت رسانی در کشور را به برکت نظام جمهوری و به برکت حاکمیت اسلام دانست و ابراز داشت: شکل گیری خیرین در عرصه های مختلف نظام و این که مردم به صورت خودجوش وارد میدان می شوند، بسیار ستودنی است و همه به برکت ظرفیت اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام به مشکلات، کمبودها و هزینه های بالای درمان در کشور اشاره کرد و افزود: اجرای طرح هایی همچون طرح سلامت در کشور بسیار نیاز است و استمرار آن ها مهم تر، اما نباید تنها به اجرای چنین طرح هایی دل خوش باشیم چرا که نقش مؤسسه های خیریه در جهت رفع مشکلات مردم بسیار محسوس و ملموس است.

وی با بیان این که باید در همه زمینه های پژوهشی و تحقیقاتی وارد عمل شویم و دولت نیز هر کمکی می تواند به بیماران صعب العلاج ارائه  دهد، تصریح کرد: نباید اجرای طرح ها باعث شود که خیال کنیم دیگر همه نیازهای بیماران صعب العلاج توسط دولت برطرف می شود؛هنوز بسیاری از چشم ها به مؤسسه های خیریه دوخته شده است و این رسالت خیرین را بیشتر می کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری ضمن رضایت از عملکرد خیرین بخش سلامت، خاطرنشان کرد: ستاد اجرایی در بخش خیرین سلامت بسیار نقش آفرین است؛ انتظا بنده این است که این ستاد توجه بیشتری به استان های محروم همچون این استان داشته باشد.

سردار فتحیان، مسؤول خیریه امدادگران عاشورای کشور، در ادامه،  اتصال مساجد به این خیریه را بسیار مؤثر در جذب خیرین دانست و افزود: این طرح در بسیاری از استان ها اجرا شده است که افزایش آمار خیرین در آن استان ها نشان از مؤثر بودن این طرح دارد.

وی با تأکید بر این که کمک های مساجد و خیرین مسجدی باید به این سمت جذب شود، اظهار داشت: با اتصال خیریه به مساجد، جدای از جذب بیشتر خیرین، می توان مردم را بیشتر در جریان خدمات این مؤسسه قرار داد و افراد بیشتری را تحت پوشش مؤسسه برد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha