چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ |۲۸ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 2, 2024
حجت‌الاسلام هاشمی چیذر

حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی اصغر هاشمی، بنیان‌گذار و متولی مدرسه علمیه چیذر تهران با اشاره به نقش بی بدیل روحانیت در عرصه دین گفت: اگر روحانی نباشد، حوزه نیست و اگر حوزه نباشد، دین نیست.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه گفت: حوزه منشأ اصلی پویش و جنبش های دینی در طول تاریخ اسلام است و حقیقت دین، ولایت است  و همه چیز مسلمانان از اهل بیت(ع) است.

مسئول مدرسه علمیه چیذر تهران ادامه داد: الحمدلله خداوند نعمت اهل بیت(ع) و ولایت را به ما داده است و همچنان که به هیچ شکلی نمی‌توانیم سپاسگزار نعمتهای خداوند و برکات وجودی اهل بیت(ع) باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی، ضمن اشاره به تلاش های حوزه در مسیر ترویج و تبلیغ ارزش های الهی گفت: متأسفانه مردم شناخت مناسبی از حوزه ندارند.

وی در ادامه به نحوه راه اندازی مدرسه چیذر اشاره کرد و اظهار داشت: بنده در زمان تأسیس این مدرسه از طرف برخی تحت فشار بودم و مدام می‌گفتند رژیم طاغوت نمی‌گذارد شما کار کنید و این کار را رها کنید؛ اما بنده به لطف خداوند این مدرسه را در منطقه شمال تهران که بسیار از نظر فرهنگی، ضعیف بود، راه اندازی کردم.

بنیان‌گذار و متولی مدرسه چیذر از مردم خواست، روزانه به فراگیری علوم دینی برپردازند و از آخرت خود غافل نباشند.

وی در پایان خطاب به جوانان گفت: در کنار شغل و گذران زندگی روزانه، به فکر فراگیری درس دین، قرآن، روایات و فقه باشید که برای دنیا و عقبی مفید است.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha