دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ |۲۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 26, 2024
ییی

برخي از سخنرانان نیز به جنگ‌هايي كه در منطقة شامات و عراق در حال وقوع است به ‌عنوان علامت‌هايي براي ظهور اشاره داشتند.

همايش «المهدوية بين البعد الديني والسياسي» از سوی مجتمع تحقیقات و پژوهش های اسلامی جعفری و جمعیت دیدار اسلامی وحدوی در لبنان برگزار شد.

در اين همايش، کشیش عبدو رعد، حاج عمر غندور رئیس جمعیت دیدار اسلامی وحدوی و شيخ محمد حسين الحاج رئیس مجتمع تحقیقات و پژوهش های اسلامی جعفری به‌ترتيب به‌عنوان نمايندگان تفكر مسيحي، اهل‌سنت و شيعه حضور داشتند و سخنراني نمودند.

سخنرانان این همایش عمدتاً به طرح ديدگاه‌هاي مختلف از نگاه اديان ابراهيمي به اعتقاد به حضور و ظهور حضرت حجت(عج) پرداختند و تاكيد داشتند بر اينكه همة اديان منتظر حضور و ظهور ناجي‌اي هستند كه آمدنش، انسان‌ها را از ظلم و ستم و مشاكل نجات دهد.

برخي از سخنرانان نیز به جنگ‌هايي كه در منطقة شامات و عراق در حال وقوع است به ‌عنوان علامت‌هايي براي ظهور اشاره داشتند.

از جمله ويژگي‌هاي مشترك در كلام سخنرانان اشاره به تلاش انسان براي اصلاح امور خويش و دست يافتن به‌بهترين‌ها بود. و اينكه ظهور حضرت مهدي(عج) را بايد ارادة الهي براي آزاد نمودن انسان‌ها از ظلم و بندگي غير خدا دانست.

در مجموع هر سه سخنران بر اينكه حضور مهدي موعود جهت اجراي عدالت است تاكيد نمودند و تنها نقطة اختلاف را در اين دانستند كه برخي از اديان و مذاهب معتقدند كه حضرت مهدي(عج) (ناجي بشريت) هنوز به‌دنيا نيامده است و برخي نيز معتقدند كه به‌دنيا آمده است.

نماينده فقه شيعه نيز با رد نمودن اين فرضيه كه بايد تلاش نمود تا دنيا را پر از فساد نمود تا زمينه‌ساز ظهور شويم به تبيين ديدگاه شيعه در خصوص اعتقاد و باور به مهدي موعود پرداخت و ذكرتاريخ و ساعت براي لحظه ظهور را باطل دانست و فقط اكتفا به علائم ظهور را جايز دانست.

آقای صحت سرپرست رايزني فرهنگی ایران در بیروت نيز که در این نشست حضور یافته بود، در حاشيه برگزاری اين مراسم در مصاحبه با شبكه تلويوني ملي لبنان "تي وي لبنان "با اشاره به باور همة اديان ابراهيمي و حتي غير ابراهيمي به ظهور ناجي و باور به ظهور مهدي موعود در راستاي جهاني‌سازي واقعي به تبيين نگاه شيعيان به موضوع انتظار پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha