چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
علیزاده موسوی

مدير اجرايي كنگره خطر تكفيري‌ها با بیان این که بیش از 300عالم و اندیشمند در کنگره خطر جریان های تکفیری شرکت خواهند کردگفت: جريان‌هاي تكفيري امروزه بيشترين ضربه را به جهان اسلام مي‌زنند.

به  خبرگزاری حوزه،حجت‌الاسلام موسوي در نشست اعضاي كنگره بين المللي خطر جريان‌هاي تكفيري و راه‌هاي برون رفت از آن با شهردار قم گفت: اين كنگره در  آذر ماه با ریاست  آيت الله العظمی  مكارم شيرازي در قم برگزار مي‌شود.

وي بيان داشت: بعد از شكل‌گيري جريان‌هايي كه به عنوان جريان‌هاي تكفيري امروزه بيشترين ضربه را به جهان اسلام مي‌زنند، مرجعيت به ميدان آمد تا در خصوص اين موضوع واكنش نشان داده و به تشريح و تبيين مسائل بپردازند.

حجت‌الاسلام موسوي اذعان كرد: از چندين سال پيش اقدامات بسياري انجام شده و مقام معظم رهبری نيز نسبت به برگزاري اين كنگره تاكيد بسياري دارند.

وي بيان داشت: آيت‌الله العظمی سبحاني نيز به عنوان دبير علمي در اين كنگره فعاليت مي‌كنند و يك سال است كه دبيرخانه آغاز به كار كرده است.

مدير اجرايي كنگره اذعان داشت: نزديك به 300 نفر از علما و انديشمند جهان اسلام در اين اجلاسيه حضور خواهند داشت و قم به عنوان جايگاه ام القرايي و مركز تشيع به آن نگاه مي‌شود ولي نيازمند يك سري بسترها است.

وي گفت: بايد همه مسئولان و دستگاه‌هاي استان دست به دست هم دهند تا اين مراسم به بهترين صورت ممکن برگزار شود تا آبروي شيعه حفظ شود.

در ادامه این نشست مسئول امور بين الملل كنگره خطر جريان‌هاي تكفيري  نیز گفت: براي حضور در اين كنگره شخصيت‌هاي بين المللي بسياري درخواست حضور داده‌اند و عنوان كرده‌اند كه ما حاضر به ارائه مقاله هستيم.

حجت‌الاسلام وزيري  افزود:اين اجلاس از نظر بين المللي داراي ويژگي‌هاي خاصي است و همين كه در قم برگزار مي‌شود از اثرات بسياري برخوردار است.

وی بيان داشت: بسياري از شخصيت‌هايي كه در اين جلسه شركت مي‌كنند افرادي هستند كه براي نخستين بار به قم مي‌آيند و اين مسئله از اهميت بسياري برخوردار است.

حجت‌الاسلام وزيري گفت: دو مرجع عظام تقليد مستقيما در برگزاري اين كنگره مشاركت دارند و ديگر مراجع نيز قول همكاري و مساعدت را داده‌اند.

حجت‌الاسلام  مولايي مسئول كميته فرهنگي كنگره خطر جريان‌هاي تكفيري نيز در اين جلسه بيان كرد: اين اجلاس توسط شيعه برگزار نمي‌شود و فقط نظر تشيع در خصوص تكفيري‌ها نيست، بلكه شيعه نيز نظر خود را مي‌دهد.

وي گفت: همه مباحث و مسائل فرهنگي و كارگروه‌هاي اجتماعي تشكيل شده كه اميدواريم موفق بوده و كار آنها تاثير خود را داشته باشد.

تكفيري‌ها بزرگترين تهديد جهان اسلام هستند

محمد دلبري  شهردار قم نیز گفت: اهميت برگزاري اين كنگره بر كسي پوشيده نيست و موضوع تكفيري‌ها بايد تشريح شود.

وي گفت: اين جريان يك جريان خطرناكي است و اكنون به عنوان بزرگترين تهديد براي جهان اسلام به شمار مي‌روند و سعي مي‌كنند تا اختلاف اندازي كنند.

شهردار قم تصريح كرد: با وجود وضعيت منطقه، اين گروه هر روز جسورتر مي‌شوند و بايد بزرگان اهل تسنن و تشيع در كنار هم قرارگیرند تا شاهد برگزاري يك كنگره ارزشمند با غناي علمي و فكري زياد باشيم.

دلبري گفت: شهرداري نيز برای برگزاری هرچه بهتر و با غنای بیشتر این کنگره از تمامی ظرفیت های خود استفاده می‌کند.

وي بيان كرد: در اين زمينه همه مسئول بوده و بايد تلاش جدي شود تا شاهد برگزاري همايشی خوب و درشأن ششن نظام اسلامي باشيم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha