چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
کد خبر: 335058
۲۳ تیر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۰
خبر گزاری حوزه

عضو هیئت استفتای دفتر حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، سیاست زدگی را از مهمترین موانع رشد کتب و تفکرات شیعی در جهان دانسته و گفت: این مسئله باعث ایجاد غبار در فضای فکری جهان شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجتالاسلام والمسلمین سیستانی، ظهر امروز در نشست خبری کتاب " منتخبالاثر فیالامام الثانی عشر(ع) آیت الله العظمی صافی گلپایگانی"، گفت: یکی از مهمترین امتیازات این اثر گرانسنگ، موضوع، محتوا و اتقان آن است.

وی افزود: امروزه همه دنیا به دنبال یک گمشده بزرگ می گردند که از حاکمیت ولایی و عدالت و محبت او سیراب شوند و این منجی گرایی به هر شکلی در تمامی مکاتب و ادیان رخ نمایی می کند.

عضو هیئت استفتای دفتر حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، تصریح کرد: با توجه به این که غنیترین معارف مرتبط با امام زمان(عج) در نزد تشیع و مکتب اهل بیت(ع) است، وظیفه حوزه و علمای دین در نشر این معارف بسیار بالاست و باید به وظیفه تاریخی خود در این عصر بیش از پیش عمل کنند.

وی ادامه داد: علمای بزرگی بر اتقان، گستردگی و جامعیت این " منتخبالاثر فیالامام الثانی عشر(ع)" صحه گذاشته اند که از آن جمله می توان به علامه مهاجر جبل العاملی اشاره کرد. ایشان مطالعه این کتاب را به همه مردم جهان و منتظران منجی سفارش کرده اند.

وی با ذکر این مطلب که حضرت آیتالله صافی گلپایگانی این کتاب را مدیون ارشادات مادرشان در کودکی و پدرشان میدانند، گفت: یکی از مشکلات امروز ما این است که نتوانسته ایم این آثار فاخر را در فضای گسترده بین المللی منتشر کنیم و باید در بازار نشر جهانی حضور فعال تری داشته باشیم.

وی، سیاست زدگی را از مهمترین موانع رشد کتب شیعی و تفکرات شیعی در سطح جهان دانسته و گفت: این سیاست زدگی باعث ایجاد غبار در فضای فکری جهان شده و شناخت حق و حقیقت از باطل را سخت کرده است.

عضو هیئت استفتای دفتر حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در پایان از انتشار کتاب ارزشمند " منتخبالاثر فیالامام الثانی عشر(ع)" به زبان های انگلیسی و اردو خبر داد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha