جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
کد خبر: 335078
۲۴ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۴
شاهسونی نی‌ریز

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) استهبان با اشاره به قدمت این مدرسه، گفت: مدرسه علمیه استهبان از حوزه های ریشه دار کشور و استان است که تأسیس اولیه آن به 500 سال گذشته بر می گردد.

حجت الاسلام یونس شاهسونی در گفت و گو با خبرنگار حوزه در شیراز، اظهار کرد: تأسیس اولیه مدرسه علمیه امام صادق (ع) استهبان مربوط به 500 سال پیش است که فعالیت هایش در برهه ای از زمان و همزمان با رژیم منحوس طاغوت تعطیل می شود.

وی با اشاره روحیات دینی و تدین مردم شهرستان استهبان، افزود: علمیه امام صادق (ع) استهبان پس از انقلاب و از سال 1360 فعالیت خود را از سر می گیرد و هم اکنون طلاب در ساختمانی قدیمی با قدمت 90 سال به فراگیری علوم اسلامی می پردازند.

حجت الاسلام شاهسونی با اشاره به فعالیت های آموزشی مدرسه علمیه امام صادق (ع) استهبان، خاطرنشان کرد: این مدرسه توانسته است با تربیت طلابی متخصص در علوم دینی نقش مؤثری در گسترش و تبلیغ معارف دینی در سطح منطقه داشته باشد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) استهبان با بیان اینکه هم اکنون 80 طلبه در این مدرسه مشغول تحصیل علوم دینی هستند، اظهار کرد: طلاب این مدرسه در سطح یک و دو و در پایه های یک تا 9 به تحصیل مشغول هستند.

حجت الاسلام شاهسونی با اشاره به ساختمان قدیمی این مدرسه علمیه، از احداث ساختمانی جدید خبر داد و تصریح کرد: اگر چه فاز اول این مدرسه ساخته شده است اما برای تکمیل آن نیازمند اعتبار هستیم.

وی با بیان اینکه زمین ساختمان این مدرسه در مساحت 9 هزار متر مربع و از سوی یکی از خیران برای ساخت مدرسه وقف شده است، خاطرنشان کرد: در صورت ساخت و تکمیل ساختمان جدید مدرسه می توان در جذب بیشتر طلاب و گسترش معارف دینی گام برداشت.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) استهبان با اشاره به فعالیت های جنبی و فرهنگی این مدرسه، اظهار کرد: هر سال تعداد زیادی از طلاب مدرسه برای شرکت در المپیادهای علمی اعزام می شوند و در سال گذشته  مدرسه علمیه امام صادق (ع) استهبان یکی از پنج رتبه برتر استان را به خود اختصاص داده است.

حجت الاسلام شاهسونی با بیان اینکه درس اخلاق این مدرسه به صورت مستمر و هفته ای یک مرتبه برگزار می شود، خاطرنشان کرد: در سال جدید تحصیلی نیز مدت زمان کلاس ها از 45 دقیقه به یک ساعت و پنج دقیقه افزایش یافته است و وقت بیشتری برای مباحثه طلاب وجود دارد.

وی ازکتابخانه غنی مدرسه به عنوان ظرفیتی مطلوب برای طلاب یادکرد و اضافه کرد: فعالیت های ورزشی نیز در این مدرسه وجود دارد و طلاب در مناسبت های مختلف در مسابقات ورزشی نیز شرکت می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha