شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ |۲۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 29, 2024
کد خبر: 335613
۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۶
حجت‌الاسلام امیر حسین مستاجران - حوزه اصفهان

خبرنگاران باید در هنگام تبدیل اطللاعات خودبه یک خبر، دستورات رهبر انقلاب اسلامی را در نظر گرفته قلم های خود را گسترش یک جامعه دینی به کار گیرند.

حجت الاسلام اميرحسين مستاجران، كه سابقه فعاليت حرفه اي وجدي درعرصه فضاي مجازي وخبري را درحوزه علميه دارد؛ در گفت و گو با خبرگزاری حوزه در اصفهان به بیان ویژگی ها و شاخصه های خبر و خبرنگاری پرداخت.

وی با بیان اینکه، خبرنگاران با انتشار خبر های خود در رسانه ها چه در سطح کشور و چه در سطح جهان می توانند تحول بسیاری ایجاد کنند، تصریح کرد: امروز باید خبرنگاران خصوصا خبرنگاران دینی به ارزش های دین در خبرهای خود توجه بسیاری داشته باشند.

مسئول واحد فرهنگي مركز مديريت حوزه علميه اصفهان، با اشاره به اینکه خبرنگاری ادامه راه و مسیر پیامبران است ، رسانه را از مهترین ابزار ابلاغ دانست و افزود: امروزرسانه ها بهترین ظرفیت برای جابجایی اطلاعات به دارند که بایدازاین فرصت ر نشر معارف اسلامی بهره ببرند.

وی افزود: اصحاب رسانه به خصوص خبرنگاران دینی با استفاده از فضاهای سایبری می توانند تمامی اطلاعات خود را به مردمان جهان اطلاع دهند و با دین اسلام را در ذهن جهان نقشی برجای گذارد.

حجت الاسلام مستاجران گفت: رسالت خبرنگاران باید به گونه ای باشد که خبرهای موثق را به جهانیان اطلاع دهند و در برابر هجمه های دشمنان ایستادگی کنند.

وی افزود: خبرنگاران مسئولیت امانتداری  را بر عهده گرفته اند که باید درانجام آن بسیار کوشا باشند ،این امانت بزرگ همان اطلاعاتی است که باید خبرنگاران به درستی  در رسانه ها به اطلاع جهانیان رسانند.

این فعال فرهنگی، تصریح کرد: خبرنگاران در هنگام نگارش اطلاعات خود باید از سلایق شخصی خود پرهیز کرده و ضوابط دینی را رعایت و از دروغگویی و بزرگ نمایی بپرهیزند.

انتهای خبر18/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha