چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
آیت‌الله بوشهری

آیت‌الله حسینی‌ بوشهری گفت: یکی از نهادهایی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بر اساس یک وظیفه الهی توسط امام‌(ره) شکل گرفته نهاد مقدس و بی‌بدیل بسیج است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، آیت الله حسینی بوشهری، در اولین هم‌اندیشی حوزه‌های علمیه و بسیج ، زمان تشکیل بسیج را از زمان بعثت نبی‌مکرم‌اسلام‌(ص) عنوان کرد و گفت: تشکیل این نهاد مقدس که در زمان پیامبر‌(ص) تشکیل شد به نوعی  در زمان حضرت نوح‌(ع) و  دیگر انبیا نیز وجود داشت .

وی با اشاره به ویژگی‌های بسیج، رابطه متقابل با خدا بر اساس آیه "یحبهم و یحبونه"، دشمن‌ستیز بودن در مقابل استکبار، حضور در همه عرصه‌ها به ویژه در عرصه‌های علمی و فرهنگی و جهادی را از ویژگی‌های مهم بسیجی عنوان کرد و گفت: بسیجی هیچگاه از ملامت ملامت‌گران، نگرانی به خود راه نمی‌دهد زیرا هدف او الهی است.

مدیر حوزه‌های علمیه تصریح کرد: اگر از بسیج به مکتب عشق تعبیر می‌شود به آن جهت است که حرکت او فراگیر و هدفی الهی است زیرا در کار بسیج، فراگیری  و گستردگی شناخته شده وجود دارد.

وی در ادامه سخنان خود گفت: بسیج یک تفکر است زیرا در تمام اقشار جامعه بر اساس رسالت خود ایفای نقش می‌کند به طوری‌که در زمان جنگ و دفاع مقدس سربازی فداکار و در عرصه علم به دانشجویی دانشمند و طلبه‌ای فرهیخته تبدیل می‌شود.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری، با اشاره به جایگاه والای بسیج تصریح کرد: بسیج عرصه خدمات‌رسانی به جامعه است زیرا هزینه‌اش برای نظام کم و سودرسانی‌اش بالاست.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان این‌که بسیج حافظ دستاوردهای بزرگ انقلاب است تاکید کرد: خود بسیج دستاورد بزرگ انقلاب است.

وی تاکید کرد: حیثیت نظام ما در گرو چند چیز می‌باشد که بسیج یکی از آنهاست و از این رو کینه دشمنان را برافروخته به حدی که دشمنان با طمع‌ورزی و کینه‌توزی جهت خدشه‌دار کردن فرهنگ بسیجی که فرهنگ شهامت و معنویت و غیرت دینی است برنامه‌ریزی‌ها داشتند.

رییس شورای عالی بسیج طلاب و روحانیون، گفت: ویژگی‌های بسیج را خود روحانیت به جامعه منتقل کرده است بنابراین اگر سخن از روحانی بسیجی به میان می‌آید نباید چنین برداشت شود که روحانیت اندوخته‌ای نداشته و در سایه این کار و فعالیت می‌خواهد اندوخته‌ای برای خود کسب کند بلکه روحانیت در دوران دفاع مقدس و همه عرصه‌ها همواره حضور جدی و همه جانبه داشته است.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری با اشاره به کارکرد روحانیت اظهار داشت: تبلیغ عالمانه، شجاعت ،‌صیانت و پاسداشت از دین و همراهی در عرصه های مختلف اجتماعی و در کنار مردم بودن سه کارکرد مهم روحانیت در طول تاریخ می باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه تصریح کرد: بسیجی اطاعت‌پذیری از فرماندهان را از عالمان و روحانیون کسب کرده است و باید به خاطر این جایگاه عظیم بر خود ببالیم.

وی بااشاره به باید‌ها و نباید‌های بسیجی به خصوص قشر روحانی تاکید کرد: چند کار برای بسیجی لازم و ضروری است.

وی خودسازی  و تهذیب و پاک بودن و پیش قدم در حفظ ارزش‌ها و پایبندی به دستورات و احکام اسلامی و صبر و تحمل بسیجی در مقابل ناملایمات را از مهمترین این ضرورت‌ها عنوان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha