پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ |۲۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 4, 2024
ارزانی

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با تاکید بر الگو بودن ازدواج امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) در سادگی گفت: ازدواج های آسان مانع گسترش ناهنجاری های اجتماعی می شود

حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضا ارزانی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، به مناسبت سالروز پیوند آسمانی امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س) اظهارداشت: در زمان پیامبر اکرم(ص) افراد زیادی برای ازدواج با حضرت زهرای مرضیه اظهار تمایل و علاقه می کردند و به خواستگاری آمدند، ولی حضرت فاطمه زهرا(س) به همه آنها جواب منفی داد.

وی بیان کرد: در آن زمان که شرایط  خاصی بر جامعه حاکم بود و پدران برای دختران خود تصمیم می گرفتند،پیامبر مکرم حق تصمیم گیری برای انتخاب همسر را برعهده خود حضرت فاطمه زهرا(س) گذاشت.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی واحد اصفهان با اشاره به این‌که از منظر اسلام هم کفو بودن زوجین بسیار مورد تاکید قرار گرفته است تصریح کرد: در روایتی آمده است که اگر نبود امام علی بن ابی طالب(ع) هم کفوی برای زهرای مرضیه(س) نبود و اگر نبود فاطمه زهرا(س)، هم تایی برای امیرالمومنین(ع) نبود.

حجت الاسلام والمسلمین ارزانی عنوان کرد: هم کفو بودن براساس روایتی از رسول کرم مهمترین معیار و اصل در ازدواج دو نفر محسوب می شود و برهمین مبنا مهمترین ونخستین پیام پیوند بهشتی حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) هم کفو بودن است.

وی در توضیح اینکه هم کفو بودن از منظر اسلام در ازدواج به چه معنا است، گفت: هم تایی زوجین از منظر اسلام در دیانت و ایمان مدنظر است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی واحد اصفهان گفت: دومین پیام ازدواج حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) سادگی، ساده زیستی و قناعت است،متاسفانه شرایط جامعه ما از این پیام غافل شده است و تشریفات جایگزین قناعت و سادگی شده است و این مهمترین عامل در ازدواج های دیر هنگام جوانان است.

وی در ادامه با اشاره به آیه 21 سوریه روم، که می‌فرماید از نشانه‌های خداوند، این است که همسری از جنس خودتان برای شما قرار دهد تا به آرامش برسید، افزود: خانواده ها باید به این دستور قرآنی اهتمام داشته و در ازدواج جوانان خود قبل از توجه به هر چیزی، به هم کفو بودن زوجین  جوان توجه کنند و آن را مدنظر قرار دهند.

حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی اضافه کرد: برطبق روایات و احادیث  وآیات قرآن کریم،ازدواج تنها راه برای رسیدن  به کمال و آرامش وجودی افراد است و این دقیقا برخلاف نظرادیان و فرق کاذب و انحرافی امروز جهان است که دائما مجردی و ترک ازدواج را تبلیغ می‌کنند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی واحد اصفهان اذعان کرد: فلسفه دیگر ازدواج تبدیل شدن از من به ما وبه نوعی شکست پیله منیت ها است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha