شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ |۲۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 6, 2024
سعیدی

حوزه / امام جمعه قم گفت: برای آشنا نمودن اهل سنت با فرهنگ اهل بیت علیهم السلام، نیازی نیست که مباحث چالشی را مورد نقد قرار دهیم؛ کسی که بر سر سفره صحیفه سجادیه بنشیند؛ محبت اهل بیت در قلب او ایجاد می شود.

به گزاری خبرگزاری «حوزه»؛ حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی  در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره بین المللی امام سجاد علیه السلام در هرمزگان گفت: کار برای حضرت سجاد علیه السلام بسیار با برکت و پر اجر است.

وی افزود: این امام همام در مقاطع مختلف صحنه ها  و حاکمان گوناگونی را مشاهده کرده اند. ایشان در فضای مدینه که محل حاکمیت حکومت اسلامی و مجاهدتهای رزمندگان اسلام در عصر پیامبر(ص) بود، حضور داشتند، شهری که در دوران این امام همام با هجوم فرهنگی و تبلیغات امویان، بر منابر آن به ساحت مقدس امام علی علیه السلام جسارت می شد.

تولیت آستان قم با اشاره به مهاجرت امام سجاد علیه السلام در حماسه عاشورا گفت: واقعه کربلا برای محبان اهل بیت علیهم السلام و آزاداندیشان و صاحبان وجدان، جنایتی بی سابقه بود، امام سجاد علیه السلام در این حادثه به اسارت دستگاه ظلم درآمدند و نقش تبلیغی را عهده دار شدند.

وی خطاب به برگزار کنندگان کنگره بین المللی امام سجاد علیه السلام افزود: شما باید فضایی که حضرت سجاد علیه السلام در آن زندگی کردند و خاستگاهی که صحیفه سجادیه از آن شکل گرفت، بررسی نمایید و نتیجه را در اختیار مردم قرار دهید.

تولیت آستان قم با بیان این که اگر بناست این کنگره منظومه ای و مسلسل ادامه یابد، شایسته است در هر کنگره چند ادعیه از نظر تحلیل، بررسی و واکاوی ابعاد آن به مسابقه گذاشته شود، تصریح نمود: در چنین شرایطی با گذشت چند سال، شرح ارزشمندی درباره صحیفه سجادیه در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت.

 حجت الاسلام والمسلمین سعیدی صحیفه سجادیه را دربردارنده آموزه های ارزشمندی معرفی کرد که همگان باید با عظمت آن  آشنا شوند بیان کرد: لازم است در استان هرمزگان که این کنگره برگزار می شود، درس صحیفه سجادیه از سوی اساتید توانا و برجسته دایر باشد این موجب می شود یک دوره تفسیری صحیفه سجادیه در اختیار مردم قرار گیرد.

وی با بیان این که نباید همه امور فرهنگی را از قم انتظار داشته باشیم، گفت: همانطور که صنایع و دانشگاه ها دارای شعباتی در سراسر کشور هستند، کارهای دینی و فرهنگی نیز باید در سراسر کشور دارای شعبه ای باشد.

امام جمعه قم خاطرنشان ساخت: این کار موجب می شود، انگیزه حضور و استقرار علما در بلاد بیشتر شود و تولیدات فرهنگی نیز در عرصه وسیع تری منشتر شود.

وی استفاده از ظرفیت علمای اهل سنت در برگزاری چنین کنگره هایی را ارزشمند دانست و گفت: برای این که فرهنگ اهل بیت(ع) در عرصه توسعه و ترویج آن توفیقات بیشتر داشته باشد، لازم است از علمای اهل سنت هم که محبت اهل بیت علیهم السلام که محب اهل بیت علیهم السلام هستند، استفاده شود.

وی ادامه داد: این موجب ترویج بیشتر فرهنگ اهل بیت علیهم السلام از زبان دیگران می شود و در پرتوی این واگذاری، حس وحدت و همگرایی تشدید می شود.

وی با تأکید بر این که صحیفه سجادیه احیا کننده قلوب است، افزود: برای آشنا نمودن اهل سنت با فرهنگ اهل بیت علیهم السلام، نیازی نیست که مباحث چالشی را مورد نقد و بررسی قرار دهیم؛ همین که کسی بر سر سفره صحیفه سجادیه بنشیند؛ از تعالیم آن بهره مند می شود و محبت اهل بیت در قلب او ایجاد می شود.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha