شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ |۲۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 6, 2024
سعیدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: حادثه عاشورا معلول وارونه شدن جامعه اسلامی بود و دشمنان همیشه به دنبال سیره کفار و عصر جاهلیت هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی پیش از ظهر امروز در دیدار مسئولان دفاتر کفالت، اقامت و اشتغال از استان های کرمان، خراسان، مرکزی، قم و کانون مرکزی که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، فلسفه قیام امام حسین علیه السلام را اجرایی شدن سیره و روش پیامبر(ص) دانست.

وی افزود: سیره نبی مکرم اسلام(ص) در عصر امام حسین علیه السلام  از بین رفته بود و کسانی که حرف این پیامبر الهی را شنیده و خودشان رادیده بودند، برای کشتن نوه ایشان صف آرایی کردند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها وقوع حادثه عاشورا را معلول وارونه شدن جامعه اسلامی معرفی کرد و گفت: قیام امام حسین علیه السلام نشان دهنده این است که مردان خدا همیشه بر سیره پیامبر اسلام(ص) تأکید دارند و دشمنان به دنبال سیره کفار و عصر جاهلیت هستند.

وی در ادامه با اشاره به سیره نبی مکرم اسلام(ص) نسبت به اتباع خارجی گفت: در زمان این پیامبر الهی اتباع خارجی مورد اکرام و احترام بودند که نشانه آن ازواج امام حسین علیه السلام با دختر یزدگرد سوم بود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این که باید به گونه ای رفتار کنیم که همان سیره اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی پیامبر(ص) عمل شود، افزود: امام سجاد با خرید بردگان، در خانه خود برای آنها دوره آموزشی و تربیتی برگزار می کردند و آموزه های ناب اسلامی را به صورت کارگاهی به جامعه عرضه می داشتند.

امام جمعه قم افزود: همه دستگاه ها و مجموعه ها در برابر هجمه ها آسیب پذیر هستند؛ از این رو رفتار عاقلانه این است که کرامت اسلامی و دینی را به اتباع غیر ایرانی نشان دهیم تا از آسیب ها نیز در امان باشیم.

 وی در پایان افزود: دشمن تلاش می کند تا جوامع را نسبت به نظامی اسلام ما بدبین کند؛ از این رو رفتار ما باید به گونه ای باشد که اتباع خارجی بعد از ورود به کشورشان مبلغ نظام اسلامی شوند.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha