سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ |۱۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 18, 2024
خبر گزاری حوزه

حوزه/ مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان آذربایجان شرقی از اعزام بیش از 80 مبلغ به مدارس متوسطه در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، محمدمهدی خلفی، در گفتگو با خبرنگاران، با بیان این که برنامه‌ های ماه محرم اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان از امروز یک شنبه(4 آبان) آغاز و تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت، ابراز داشت: تلاقی روز عاشورا با 13 آبان و روز دانش آموز فرصت بسیار مناسبی است که روحیه حماسی و استکبارستیزی را در بین دانش آموزان ایجاد کنیم.

وی، اهداف برنامه‌های محرم اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان را تقویت ایمان، بصیرت و هویت اسلامی انقلابی در دانش‌آموزان و رشد خلاقیت‌های دانش آموزان عنوان کرد.

خلفی در ادامه از اعزام بیش از 80 مبلغ به مدارس متوسطه استان خبر داد و گفت: این روحانیون آموزش‌های لازم را دیده‌اند و از دوم ماه محرم به مدارس اعزام می‌شوند.

مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه اعزام روحانیون تا پایان دهه اول محرم ادامه دارد، ادامه داد: این روحانیون به تبیین فلسفه عاشورا و قیام امام حسین(علیه السلام)، تبیین فلسفه 13 آبان، پرسش و پاسخ در مدارس و هیئت ‌های انصارالمهدی(عج) خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: ارسال بسته ‌های محتوایی برای دانش‌آموزان، مربیان و هیأت‌های انصارالمهدی(عج) از دیگر برنامه‌های اتحادیه استان است، این بسته‌ها شامل کتاب، سی دی، پوستر، پرچم و کتیبه در خصوص ماه محرم است؛‌ همچنین نرم‌افزار "بیرق" که حاوی مطالبی از حضرت امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب و شخصیت‌های عالم به مدارس ارسال خواهد شد.

خلفی، همچنین گفت: گفتمان اهداف، دستاوردها و نقش عاشورا در قیام های اسلامی با حضور مبلغین مرکز فرهنگی تبلیغی آینده سازان و گفتمان شخصیت شناسی حضرت علی اکبر(ع) و حضرت قاسم (ع) و برگزاری نشست پاسخگویی به شبهات با حضور مبلغین در مدارس برگزار می شود.

مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان آذربایجان شرقی، برپایی هیئت دانش آموزی انصار المهدی(عج) در تمامی مدارس تحت پوشش، تقدیر از دانش آموزان نوحه خوان، حضور در گلزار شهدا، برپایی ایستگاه های صلواتی و نمایشگاه کتاب عاشورا، تهیه و توزیع بروشورهای معرفت افزایی با موضوع قیام حسینی، آذین بندی مدارس  با پارچه ها و نوشته های متناسب با ایام عزاداری، نصب دوره ای احادیث متنوع و کاربردی از امام حسین(ع) در فضای عمومی مدارس و ... را از دیگر برنامه های فرهنگی ایام محرم و صفر  انجمن های اسلامی دانش آموزان استان آذربایجان شرقی برشمرد.

 خلفی در پایان، برگزاری مسابقه حفظ احادیث منقبتی با موضوع امام حسین(ع)، تهیه نشریه دیواری با موضوع قیام امام حسین(ع)، برگزاری مسابقه نامه ای به امام حسین(ع)، برگزاری خیمه های معرفت در محوطه عمومی مدرسه و راه اندازی رادیو محرم را بخش دیگری از برنامه های فرهنگی ایام محرم و صفر  انجمن های اسلامی دانش آموزان استان آذربایجان شرقی اعلام کرد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha