سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ |۱۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 25, 2024
نوربخش لار

حوزه/ امام جمعه لارستان گفت: عزاداری سیدالشهدا نه تنها در میان شیعیان و مسلمین بلکه در دیگر ادیان نیز مورد اهتمام ویژه است .

حجت الاسلام سید مجتبی نور بخش، امام جمعه لارستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در شیراز با تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع) بیان کرد : عزاداری امام حسین (ع) و اهل بیت ایشان برای شیعیان افتخاربوده و این مهم نه تنها میان مسلمین بلکه در بین مسیحیان و یهودیان  دارای اهمیت ویژه ای است.

وی با اشاره به حضور اهل سنت و شیعه در عزای امام حسین(ع) در ایام محرم در شهرستان لارستان گفت: در برنامه های این دهه سنی و شیعه دوشادوش هم برای شهادت اهل بیت عزاداری کرده و  خطبا ،واعظین  و مداحان نیز به گونه سخنرانی و مداحی کنند که هم مردم را نسبت به انقلاب و دین، خوش بین بسازند هم برای ایجاد وحدت گام بردارند ، تا وحدت بین مسلمین تبدیل به تفرقه نشود .

وی در ادامه  با تاکید بر الگوگیری از عزاداری های ائمه اطهار(ع) گفت : ابن شبیب می گوید من روز اول محرم به محضر مبارک امام رضا (ع) مشرف شدم دیدم امام بسیار غمگین و مصیبت زده اند ، از حضرت پرسیدم چه شده ، فرمودند : مگر نمی دانی امروز روز اول محرم است و ایام محرم و صفر ما اهل بیت محزون هستیم .

حجت الاسلام نور بخش اذعان داشت : شیعیان و مسلمین جهان در  عزاداری ها باید ابتدا اقتدا به ائمه اطهار (ع) نموده و سیره این بزرگواران را ادامه داده و احیا کنند.

وی در پایان تاکید کرد: امروز وظیفه ی همه مسلمانان این است که با هم متحد بوده و در رابطه با عزاداری برای امام حسین (ع) گام های موثر بردارند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha