دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ |۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 8, 2024
حجت الاسلام حکیمیان

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ، نهضت فرهنگی امام سجاد(ع) و به خصوص ادعیه ایشان در صحیفه سجادیه را از جمله عوامل بسیار مهم حفظ و تداوم قیام خونین عاشورا برشمرد.

حجت الاسلام و المسلمین حکیمیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن تسلیت سالروز شهادت امام سجاد(ع) اظهار داشت: امام سجاد(ع) در شرایط بسیار دشوار و خفقان آور پس از قیام عاشورا، با تدبیر و هدایت های الهی خویش، مایه حفظ و تقویت آرمان ها و دستاوردهای نهضت حسینی شد.

وی با بیان این که صحیفه سجادیه یادگار، ماندگار زین العابدین(ع) برای همه ماست، افزود: ایشان در این کتاب شریف با لطیف ترین و عمیق ترین عبارات مناجات و دعا ، معارف والای الهی را به بشر منتقل کرده و بزرگ پاسدار نهضت سرخ حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بودند.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه خاطرنشان کرد: امام سجاد(ع) به همراه عمه بزرگوارشان حضرت زینب کبری (س) ، با وجود تحمل سختی ها و مصایب بسیار در حراست و نشر آرمان حسینی نقش اصلی را ایفا کردند.

وی افزود: در واقع این بزرگوار در بدترین شرایط قهرآمیز با روش نرم ، دستاوردهای نهضت حسینی را حفظ و منتشر کردند و به تعبیر بزرگان، نقش آفرینی حضرت زینب (س) نیز در سایه هدایت های ولی خدا یعنی امام زین العابدین (ع) صورت گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین حکیمیان همچنین بیان داشت: هدایت های امام سجاد(ع) برای جهان تشیع آن روز که برای مقابله با بنی امیه با دشواری هایی روبرو بود و نیز از بعد اجتماعی ، دعاهای حضرت در صحیفه سجادیه بسیار مهم و اثرگذار بود.

وی گفت: بزرگان ما این را فرموده اند که انسان در عمق ادعیه متوجه می شود امام(ع) آگاهانه سبک زندگی و روش خاصی را انتخاب کرده اند که در عین حال که ظاهراً مسالمت آمیز است افراد را آماده برای دوره های بعدی جهت مقابله با جبهه باطل می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha