سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۳ |۲۱ صفر ۱۴۴۶ | Aug 27, 2024
مرتضی روزبه - قزوین

حوزه / استاندار قزوین با تاکید بر این که باید سواد قرآنی جامعه افزایش یابد، گفت: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی، توجه جهانی به قرآن شکل گرفته و ما هم باید در همه جنبه های قرآنی عمل کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در قزوین، مرتضی روزبه، در مراسم اختتامیه سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن اداره کل اوقاف و امور خیریه قزوین که در حسینیه امام زاده حسین(ع) این شهر برگزار شد، ابراز داشت: قرآن یکی از نعمات الهی و تضمین کننده سعادت زندگی دنیا و آخرت است و هر قدر که بتوانیم قرآن را به متن زندگی بیاوریم و رفتار فردی و جمعی خود را با آن تطبیق دهیم، به سعادت نزدیک شده ایم.

وی با اشاره به این که امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی، توجه جهانی به قرآن شکل گرفته و ما هم باید در همه جنبه های قرآنی عمل کنیم، بیان کرد: رسیدن به چنین جامعه ای مستلزم استفاده از تمام لحظات عمر و ارتباط بیشتر با قرآن است.

استاندار قزوین ادامه داد: علی رغم این که آموزه های قرآنی هیچ بخشی از زندگی را فروگذار نکرده، اما هنوز فاصله زیادی با جامعه قرآنی داریم.

روزبه اضافه کرد:  فعالیت های قرآنی نباید فقط به مسابقات قرآنی خلاصه شود، چون مسابقات قرآنی آغاز یک حرکت است و باید همه فعالیت ها و تلاش ها به سمتی حرکت کند که سواد عمومی قرآنی در سطح جامعه افزایش یابد و فرمایش مقام معظم رهبری محقق شود.

وی افزود: در فعالیت های قرآنی باید مراقب باشیم که قرآن و عترت در کنار هم باشند، به طوری که به هر میزان که مجالس و معارف اهل بیت (ع) برگزار می‌شود، به همان اندازه هم مجالس و معارف قرآن برگزار شود و در مجالس اهل بیت (ع) معارف قرآنی بیان شود.

استاندار قزوین تقدیر از فعالان قرآنی را حرکتی ارزشمند دانست و گفت: برگزاری مسابقات قرآنی و تقدیر از فعالین قرآنی حرکتی بسیار خوب و قابل تقدیر است، اما این جلسات باید نقطه آغاز و عامل محرکی برای حرکت شتابان جامعه به سمت قرآنی شدن باشد و دستگاه های اجرایی مروج قرآن، همچون شورای عالی فعالیت های قرآنی، برنامه این حرکت را تدوین و اجرایی کنند.

روزبه بیان کرد: شهر قزوین دارای شهدای قرآنی همچون شهید قدرت الله چگینی، شهید رجایی و افرادی مثل مرحوم یزدان پناه بوده و وظیفه امروز ما در راه توسعه فعالیت های قرآنی رسالتی است که شهدا بر دوش ما گذاشته اند و تلاش برای عملی کردن وصایای آنها رسالت کمی نیست.

استاندار قزوین اظهار کرد: خیلی تمایل دارم که یک حرکتی در سطح ملی یا حتی بین المللی از قزوین در حوزه قرآنی مثل طرح تلاوت قرآن بعد از نماز و مغرب و عشا با محوریت قرآن شکل بگیرد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha