سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
کد خبر: 340706
۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۶
احزاب

حوزه/ معاون امور واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: تجهیز دانشجو به سلاح بصیرت و مبانی فکری رهبر فرزانه را مانع از موج سواری در جناح های سیاسی است.

حجت الاسلام حبیب مقدم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه،با تبریک 16 آذر به عنوان روز دانشجو، اظهارداشت: دانشجویان و طلاب که متشکل از قشر جوان و پرنشاط جامعه هستند در همه عرصه های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و سازندگی نقش مهمی دارند.

وی، شرکت در تحولات سرنوشت ساز در قالب جنبش های دانشجویی را موثر خواند و افزود: حرکت های دانشجویی در قبل از انقلاب، توام با پیروی از آرمان های امام راحل موجب به تحقق رسیدن ارزش های الهی و پیروزی انقلاب اسلامی شد.

وی نقش آفرینی طلاب و دانشجویان را در سازندگی و آبادانی ایران اسلامی مطلوب ارزیابی کرد و بیان داشت: تسخیر لانه جاسوسی و بازیافت اسناد آن به دست دانشجویان از جمله تحرکات موثر و چشمگیر به دست این قشر فعال جامعه بوده است.

معاون استانی واحدهای آموزشی حوزه علمیه استان افزود: رهبر معظم انقلاب خطاب به دانشجویان فرمودند:« دانشجو باید دارای قدرت سیاسی باشد نه سیاست باز و سیاست زده، زیرا این یک اصل است» همچنین «نباید از مسائل سیاسی غافل شود بلکه باید بصیر سیاسی و قدرت تحلیل سیاسی داشته باشد.»

حجت الاسلام مقدم با بیان شاخصه های دانشجوی موفق اذعان داشت: ایمان، تدین، بصیرت و طالب علم بودن از جمله ویژگی های دانشجوی موفق است.

وی در ادامه پیروی از ولایت و آرمان های انقلاب را موجب دوری از جناح زدگی و سیاسی کاری دانست و گفت: دانشجوی جوان با دارا بودن شناخت و بصیرت نسبت به موقعیت زمانی، ناخواسته وارد موج های سیاسی، احزاب و گروه های بیگانه نمی شود بلکه از موج های سیاسی عبور کرده و مبانی فکری رهبر فرزانه خویش را نصب العین خویش قرار می دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha