یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
حجت‌الاسلام لک زایی

حوزه/، معاون مجمع تقریب مذاهب اسلامی امروزدر نشست خبری همایش سبک زندگی اهل بیت(ع) که در سالن همایش های دفتر تبلیغات برگزار شد، به تشریح اهداف برگزاری و زمان اجرای برنامه ها در روز همایش پرداخت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین لک زایی با اشاره به  شعار امسال گفت: در راستای همین شعار، همایش مشترکی ازسوی مجمع جهانی اهل بیت(ع) و پژوهشگاه علوم و فرهنگ دفتر تبلیغات با عنوان سبک زندگی برنامه ریزی و طراحی  شد.

وی یکی از ویژ­گیهای برگزاری همایش سبک زندگی اهل بیت (ع) را برطرف کردن خلاء‌های فرهنگی و سبک زندگی موجود در جامعه و جهان و  ارائه سبک زندگی بهتر که مورد قبول همه  مردم جهان باشد عنوان کرد.

معاون مجمع تقریب مذاهب اسلامی افزود: اهل بیت (ع) به عنوان بهترین الگوی ارزشی و دینی از گذشته مورد توجه متدینین در جهان بودند و همه مردم، زندگی ائمه طاهرین(ع) را براساس عقلانیت و انسانیت می دانستند و انتخاب این موضوع می تواند تأثیر بیشتری در جامعه و جهان داشته باشد.

 وی در ادامه توصیف و تبیین ابعاد فردی و اجتماعی سبک زندگی معصومین (ع)، تلاش برای ترویج الگوی سبک زندگی اهل بیت(ع) در سطوح ملی و جهانی، ارائه راهبردها و راهکارهای برآمده سبک زندگی اهل بیت(ع) برای برخی از بحرانهای کنونی انسان معاصر را از جمله اهداف همایش عنوان کرد.

معاون مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: نقد و بررسی آسیب شناسی آثار موجود سبک زندگی، ایجاد زمینه و همدلی میان فرق در پیروی از زندگی پیامبر اعظم(ص) و الهام گیری از اندیشه فکری و سیره عملی معصومین در جامعه سازی و ایجاد تمدن نوین از دیگر اهداف است.

 وی با بیان اینکه برای جدی شدن این همایش، 10 پیش نشست قبل از همایش اصلی برگزار شد، در ادامه به ارائه

گزارش این همایش پرداخت و خاطرنشان ساخت: این همایش در روز 9 بهمن از8 صبح تا  ساعت12با حضور اندیشمندان، کارشناسان و میهمانان در سالن همایش های دفتر تبلیغات برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین لک زایی با اشاره به اینکه تا کنون 470 چکیده مقاله به تأییدکمیته ملی همایش رسیده است افزود: 322 مقاله به دبیر خانه ملی همایش ارسال شد که از این تعداد، 46 مقاله به عنوان مقالات علمی پژوهشی به هیئت داوران رسیده است.

وی با بیان اینکه منشورات همایش 17 مجلد است، اظهار داشت: 5 جلد مجلات، 4 جلد داستانک و 3 جلد چکیده است و یکی از کارهای ویژه این همایش توجه به نسل نوجوانان در سیره معصومین می باشد و در این راستا با مطالعه سیره اهل بیت (ع)، 400 داستانک در 4 جلد تهیه و آماده انتشار در روز همایش است.

حجت الاسلام و المسلمین لک زایی ابراز داشت: تا کنون از بین  3 پایان نامه یک پایان نامه مورد تأیید قرار گرفته و 5 مجلد علمی و پژوهشی با همکاری بعضی نهادها در مجلدهای سیاست، مطالعه تاریخ اسلام و فصلنامه علمی پژوهشی و اخلاقی آماده چاپ است.

وی به برنامه های روز همایش نیز اشاره کرد و  ادامه داد: این همایش در سه بخش افتتاح ، برگزاری کمیسیون و اختتامیه خواهد بود که مهمترین سخنرانان آن آیت الله محسن اراکی و حجت الاسلام و المسلمین اختری است.

معاون مجمع تقریب مذاهب اسلامی در پایان گفت: در بخش پایانی همایش، رونمایی از آثار و محصولات همایش و تقدیر از برگزیدگان همایش خواهد بود.

انتهای پیام کد: 40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha