چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
حسین شریعتمداری

حوزه/ در شرایط کنونی فقط میدان و نحوه درگیری تغییر یافته و درگیری ماهوی ما با نظام سلطه تنها درصورتی پایان می یابد که یا ما دست از اسلام بکشیم و یا نظام سلطه ماهیت استکباری خود را از دست بدهد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» در تهران، حسین شریعتمداری، در مراسم اهدای جوایز ممتازین همایش حکیم تهران، در حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران با بیان این که امام خمینی(ره) غبارقرن ها بدعت و بداندیشی و تحریف را از چهره اسلام ناب زد و ودین اسلام را همان گونه که بود، ارائه کرد، گفت: امام راحل(ره) با این کاربزرگ، به تعبیر مقام معظم رهبری، بعثتی دوباره بوجود آوردند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان با اشاره به این که امام(ره) تئوری حکومتی اسلام را به عرصه حاکمیت آورد، ادامه داد: اگر نسخه حکومتی اسلام همچنان در اوراق وکتاب ها باقی مانده بود و بر صفحه ذهن ها جولان می داد و هیچ اتفاقی نمی افتاد و اگر چه نسخه ای شفا بخش بود، ولی مادام که پیچیده نشده، شفایی هم در پی نخواهد داشت.

وی با بیان این که ظلم ستیزی درذات اسلام ناب وجود دارد، تصریح کرد: اسلام بدون ظلم ستیزی معنا ندارد. رابطه ظلم ستیزی با اسلام، رابطه روشنایی با نوراست، ولذا وقتی نسخه اسلام ناب ظلم ستیز برکرسی حاکمیت می نشیند، یعنی می خواهد پیاده شود واین جاست که نظام سلطه بین الملل و منطقه در مقابل آن قدعلم می کنند.

شریعتمداری با اشاره به این که حاکمیت اسلام ناب و نظام سلطه دو هویت متضاد دارند، افزود: این تضاد باعث می شود موجودیت این یکی، وجود آن دیگری را تهدید کرده و قابل تحمل برای هم نباشند، ولذا دیدیم که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نظام سلطه و در راس آن آمریکا به هراس افتاد و این درگیری حتی یک لحظه هم متوقف نشده است.

وی با اشاره به مقابله دنیای استکبار با ایران در دوران جنگ تحمیلی، ابراز داشت: در شرایط کنونی فقط میدان و نحوه درگیری تغییر یافته و درگیری ماهوی ما با نظام سلطه تنها درصورتی پایان می یابد که یا ما دست از اسلام بکشیم و یا نظام سلطه ماهیت استکباری خود را از دست بدهد.

مدیرمسئول کیهان با اشاره به این که اوایل انقلاب کتابی درآمریکا چاپ شد که دربخشی ازآن آمده بود"وقتی می گوئیم دین ازسیاست جداست به آن معنی نیست که دین مسیرخود و سیاست هم مسیرخود را برود، این اشتباه است چون اسلام در سیاست نظر و قانون دارد و منظورما این است که دین به نفع سیاست خودکشی کند"، افزود: همه جهات درگیری ما به همین نقطه برمی گردد. قرائت های مختلفی هم که در مقاطع مختلف از اسلام ارائه شد ،همه دریک نقطه و آن هم عدم ظلم ستیزی مشترک اند.

شریعتمداری تصریح کرد: باید باورکنیم که درحال جنگ هستیم، اما مسائل این روزها و شرایط امروز خطیراست، نه خطرناک، پس باید به قول فرمایش مولا امیرالمومنین علی(ع) که فرمودند "نخوابید ، دشمن بیداراست"، ما نیزبایستی بیدارو بصیر باشیم.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به این که دشمن از جنگ سخت نتیجه نگرفت، ولذا به جنگ نرم روی آورد، یادآور شد: قاعده ای عُقلائی وجود دارد که آدم ها همان طوری رفتارمی کنند که فکر می کنند، لذا رفتارعمومی برخاسته از افکارعمومی است، یعنی هرکس بتواند افکارعمومی را کنترل و مدیریت کند می تواند رفتا رعمومی را هم کنترل نماید که این امر پایه واساس جنگ نرم است.

وی ادامه داد: سه سال پیش هفته نامه ویکی استاندارد درگزارشی نوشت که تمام روسای جمهور آمریکا تا کنون در یک نقطه با دیدگاه و نظر امام خمینی(ره)اشتراک داشته اند وآن نکته هم این است که "آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند".

نماینده ولی فقیه درروزنامه کیهان با بیان این که تفکر انقلاب اسلامی ایران درفرامرزها نفوذ یافته است، اظهارداشت: اسلام یک باوردرونی برای انسان هاست، لذا مرزهای انقلاب اسلامی با مرزهای جغرافیایی منطبق نیست و فراترازآنها عمل ونفوذ می کند، یعنی در هر نقطه ازدنیا که مسلمانی حضور دارد، انتظار حرکات مشابه این انقلاب می رود.

شریعتمداری در پایان با تاکید براین که حزب الله باید همواره پرچم خود را برافرارشته نگاه دارد، گفت: ما با آمریکا به توافق هسته ای نمی رسیم، چرا که چالش هسته ای برای بقای تحریم هاست و آن ها اهرم تحریم را هرگز از دست نمی دهند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha