سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
فرجام

حوزه مدیر حوزه علمیه خراسان با تاکید بر لزوم تعامل هدفمند و مستمر دولت با حوزه، تصریح کرد: بايد تعامل قوه مجريه با حوزه‌هاي علميه قوي‌تر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمين فرجام در ديدار مشاور وزير كشور در امور روحانيت، در سالن جلسات مركز مديريت حوزه علميه خراسان، با بيان اين كه كه مقام معظم به زواياي مختلف حوزه خراسان اشراف كامل دارند، گفت: ايشان پرورش يافته حوزه خراسان هستند و بسياري از كساني كه در اين حوزه حضور دارند، افتخار شاگردي معظم له را دارند.

*تمركز مديريتي حوزه خراسان

وي، يكي از ويژگي هاي حوزه علميه خراسان را تمركز مديريتي آن دانست و ابراز داشت: اين امر موجب شده تا كارها به راحتي پيش رود و در مجموعه مركز مديريت به عنوان يك الگوي مديريتي، هر كاري كه مربوط به امور حوزوي يك طلبه مانند آموزشي، امامان جمعه و .... است، انجام شود. البته مركز خدمات چند سالي است كه از اين مجموعه به ساختمان ديگري انتقال يافته است.

مدير حوزه علميه خراسان یادآور شد: حوزه خراسان در سال هاي اخير در راستای ارتقاء آموزشي، محتوا و  روند تحصيلي طلاب اقدامات ارزشمندی انجام داده است.

*تعامل دولت با حوزه

حجت الاسلام والمسلمین فرجام در ادامه با تاکید بر لزوم تعامل هدفمند و مستمر  دولت با حوزه، تصریح کرد: بايد تعامل قوه مجريه با حوزه‌هاي علميه قوي‌تر شود، چرا که بسیاری از كارها و امور از طريق تعامل ميان حوزويان و مسئولان حل مي شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان همچنین با تاكيد بر اهميت اين مطلب كه نقش حوزه در روند فرهنگي استان ها مدنظر قرار گيرد، گفت: به طور مثال امور ستاد گسترش فعاليت هاي قرآني را مي توان با حضور فعالان قرآني حوزه انجام داد.

*توجه ویژه به تفسیر

وي، راه اندازي ستاد تفسير را يكي از اقدامات راهبردی حوزه علميه خراسان برشمرد و به اجرای طرح "دوره تفسیری طلاب اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح، طلاب از پایه اول تا دهم بصورت تفسیر عمومي و سپس در مقطع خارج تفسير تخصصي را مي گذرانند.

مدير حوزه علميه خراسان با اشاره به طرح آموزش مهارت هاي ده گانه پژوهشي به عنوان يكي ديگر از كارهاي كم نظير و مهم در اين حوزه، خاطر نشان كرد: مي توان پژوهش هاي مربوط به ستاد گسترش فعاليت هاي قرآني را با اين ويژگي هاي تفسيري و پژوهشي به حوزه علميه خراسان واگذار كرد.

*انتقال دغدغه های روحانيت به مسئولان

حجت الاسلام و المسلمين نمازي نیز در این نشست با بيان اين كه تا كنون براي 29 استان مشاور روحانيت انتخاب شده‌ است، ابراز داشت: تلاش شده تا افرادي كه با حوزه آشنايي كامل دارند، براي انتقال دغدغه طلاب و روحانيت به مسئولان، به عنوان مشاور انتخاب شوند.

وي با تاكيد بر اينكه مردم ايران اصل نظام و انقلاب را قبول دارند و در اين زمينه كوتاهي ندارند، افزود: نخبگان حوزوي مي توانند درباره مشكلاتي كه وجود دارد و نيز مباحثي كه نياز امروز مردم مي باشد، جلسات مختلفي داشته باشند.

مشاور وزير كشور در امور روحانيت همچنین نسبت به تعامل بيشتر با حوزه علميه و پيشبرد كارها از طريق مشاوران امور روحانيت تاكيد كرد.

انتهای پیام

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha