سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ |۱۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 25, 2024
کد خبر: 352582
۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵
نوربخش امام جمعه فقید لار

حوزه/ پیکر حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی نوربخش امام جمعه فقید لار پیش از ظهر امروز با حضور مراجع و علما در قم تشییع شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در این مراسم پس از اقامه نماز در حرم مطهر توسط آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی، پیکر مرحوم نوربخش با حضور مراجع،علما،  آیت‌الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه،  مردم قم و لار  از حرم حضرت معصومه(س) تا گلزار شهدا تشییع و در این مکان به خاک سپرده شد.

شایان ذکر است: مراسم بزرگداشت امام جمعه لار عصر امروز از ساعت 18در مسجد سلمان فارسی واقع در خیابان هنرستان برگزار می‌شود.

خاطرنشان می شود:حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی نوربخش، شامگاه پنجشنبه به دلیل بیماری سرطان در بیمارستان نمازی شهر شیراز درگذشت.

بخشی از زندگی نامه

حجت‌الاسلام نوربخش متولد 1332 در شهرستان گلپایگان است و در سال 1353 برای نخستین بار به لارستان آمد و سالیان سال در این خطه حضور داشت.

وی در آن سال‌ها فعالیت تبلیغی دینی خود را در حسینیه حاج تقی آغاز کرد و قرآن و عقاید اسلامی را به جوانان و نوجوانان لاری آموخت و در آن زمان ارتباط بسیار خوبی با روحانیت لارستان داشت. این خطیب توانا تا اوایل دهه 60 به صورت مداوم در لارستان آمد و رفت داشت و پس از انقلاب اسلامی ایران به کار فقهی پرداخت و در سال‌های پس از انقلاب در سمت‌های اجرایی و دانشگاهی در کشور منشأ برکت‌های بسیاری بود.

این روحانی و عالم حوزه و دانشگاه که مراوده و تعلق خاطر خاصی نیز به لارستان داشتند از سوی مقام معظم رهبری در سال 1391 و پس از ارتحال آیت‌الله سیّد عبدالعلی آیت‌اللهی به عنوان امام جمعه لارستان منصوب شد.

وی که به عنوان مبلغ در لارستان حضور یافت در شهر قدیم، محله نو و نظرگاه حضرت عباس(ع) سکونت یافت و خانواده‌اش را هم به لار آورد و با بسیاری از مردم لار رفت و آمد و نشست و برخاست داشت.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha