چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
کد خبر: 353305
۱۷ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱
رمضان غزه

حوزه/ حمله موشکی صهیونیست ها به غزه در دهم رمضان سال گذشته باعث شد طعم شیرین این ماه از کام مردم برود و این موشک ها بود که هنگام سحر و افطار بر سر مردم فرود می آمد و باعث شده بود مدت زمان طولانی روز و هنگام اذان مغرب را فراموش کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، به نقل از پایگاه السفیر لبنان، این روزها اگر از فلسطینیان نوار غزه درباره ماه رمضان امسال بپرسی معمولا این گونه پاسخ می دهند که رمضان امسال غیر از هر سال است گویی همه بر این مطلب اتفاق دارند که رمضان امسال رمضانی متفاوت است اما چگونه؟

این روزها بازدید از بازارهای معروف غزه مانند بازار زاویه مردم را به حال و هوای ماه رمضان منتقل می کند. در یکی از دکان های بازار آویشن های فلسطینی را می بینی که همچون کوهی در یک سینی انباشته شده و کمی آن طرف تر فروشنده روغن زیتون مشغول تبلیغات برای روغن خود است. فانوس های رمضانی معروف کشورهای عربی نیز بر فراز تمام مغازه ها آویزان است و بچه ها با دیدن آن شاد می شوند و حتی شلوغی بازارها نیز شادی آفرین است.

اما گویی تمام این فضاها در رمضان امسال غزه صوری و ظاهری و بی روح است و شادی و سرور سال های پیش را ندارد و این یادگاری است که از تجاوز ناگهانی صهیونیست ها به غزه در سال گذشته بر جای مانده است.

مردم غزه این عبارت را زیاد می گویند که امسال گویی هنوز رمضان نیامده و پیرزن هایی که کنار خیابان جمع شده اند می گویند رمضان های زمان گذشته شیرین تر بود..

تجاوزی که در دهم رمضان سال گذشته آغاز شد باعث شد طعم شیرین این ماه از کام مردم برود و این موشک ها بود که هنگام سحر و افطار بر سر مردم فرود می آمد و باعث شده بود مدت زمان طولانی روز و هنگام اذان مغرب را فراموش کنند و تمام اینها باعث شده از نظر آنها رمضان گذشته زیبا تر از رمضانی که در آن هستند به نظر برسد.

رمضان غزه همچنان تکرار می شود و مردم به این نتیجه می رسند که باید رمضان را با تمام اتفاقات آن و بدون شکایت و گلایه دوست داشته باشند گرچه باز هم رمضان بدون جنگ از رمضان همراه با جنگ و موشک بهتر است. شکایت ها و گلایه های مردم از اتفاقاتی است که در رمضان گذشته اتفاق افتاد که به سرعت نیز گذشت اما امسال با خاطرات تلخ آن روبرو شده اند و باعث شده طعم رمضان به کام آنها تلخ شود و  فکر کنند رمضان دیگر مانند گذشته نخواهد شد چون برخی از آنها منزل و برخی فرزند یا پدر و مادر و عزیزان خود را در ماه رضان از دست داده اند و ماه رمضان برای همیشه این خاطرات را در ذهن آنها زنده خواهد کرد اما آیا روزی خواهد رسید که مردم غزه باز هم بگویند رمضان گذشته ها شیرین تر بود؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha