سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
حجت‌الاسلام ابراهیم پور ریحانه النبی

حوزه/ رئیس مرکز حجاب ریحانه النبی(س) با بیان این که برای حل مشکل حجاب و عفاف نیازمند اراده مسئولان، مردم و کارکارشناسی هستیم گفت: اگر حتی اراده کامل نیز وجود داشته باشد ولی در مورد آن کار کارشناسی و دقت لازم صورت نگیرد ممکن است آن کار دچار خطا شود.

حجت الاسلام محمد مهدی ابراهیمی پور در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با بیان اینکه اجرای قانون حجاب و عفاف بستگی به اراده مسئولان دارد گفت: ممکن است به دلیل برخی مشکلات یک قانون اجرایی نشود، ولی در هر حال اگر کسی در منصبی قرار می‌گیرد باید با توجه به وجدان کاری تمام تلاش خود را برای اجرای قانون انجام دهد.

وی بیان کرد: تجربه چند ساله نشان می‌دهد که دلیل عدم اجرای قانون عفاف و حجاب نبودن اراده در بین مسئولین بوده است و نباید به دنبال مسیرهای انحرافی و سؤال‌های پیچیده بگردیم که چرا این قانون اجرا نمی‌شود.

رئیس مرکز حجاب ریحانه النبی(س) با بیان این که برای حل مشکل حجاب و عفاف در مرحله اول اراده مسئولان و مردم نیاز است و در مرحله بعد یک کار کارشناسی دقیق باید صورت گیرد گفت: اگر حتی اراده کامل نیز وجود داشته باشد، ولی در مورد آن کار کارشناسی و دقت لازم صورت نگیرد ممکن است آن کار دچار خطا شود.

وی افزود: مسئله بدحجابی دارای ابعاد امنیتی ، سیاسی و فرهنگی است و همه ارگان‌های کشور باید به وظیفه خود در قبال آن توجه کنند.

حجت الاسلام ابراهیمی پور گفت: متأسفانه در جامعه ما وقتی برخورد با بدحجابی مطرح می‌شود نگاه‌ها به سوی نیروی انتظامی معطوف می‌شود به این دلیل که دستگاه‌های دیگر به وظیفه خود عمل نمی‌کنند و کار نیروی انتظامی سخت می‌شود.

وی ابراز داشت: اگر نیروی انتظامی به وظیفه قانونی خود نیز به خوبی عمل کند، ولی به این دلیل که دیگر دستگاه‌ها به وظیفه خود عمل نمی‌کنند موجب می‌شود که منافذی در کار پیش آید و افراد معاند با نظام از این وضعیت سو استفاده کنند.

رئیس مرکز حجاب ریحانه النبی(س) در خصوص حمایت دولت از مجموعه‌های فرهنگی در کشور گفت: دولت اگر به مجموعه‌های زیر مجموعه خود بیشتر رسیدگی کند خودش یک نوع حمایت از مجموعه‌های حجاب و عفاف است ولی وقتی قوانین حجاب و عفاف و دستورات لازم و ابتدایی به دستگاه‌ها داده نمی‌شود کار فرهنگی با سختی مواجه می‌شود حتی اگر از این مجموعه‌ها حمایت‌هایی نیز صورت گیرد.

وی عنوان کرد: البته دولت وظیفه دارد که برای حجاب و عفاف در جامعه به این مجموعه‌های فرهنگی کمک کند و انتظار از دولت بیشتر از این‌ها است.

حجت الاسلام ابراهیمی پور گفت: برای ترویج حجاب در جامعه ابتدا باید فرهنگ‌سازی کرد ولی عده‌ای هستند که دست نشانده دشمن بوده و با هدف تخریب اقدام به این اعمال می‌زنند و دست‌نشانده دشمن هستند که البته باید با این افراد برخورد عملی کرد.

وی ادامه داد: این عده قلیل در پشت پرده هستند و در لایه ظاهری شاید دیده نشوند و با حمایت سرویس‌هایی این کار را انجام می‌دهند که باید با آنها با قانونی برخورد کرد.

رئیس مرکز حجاب ریحانه النبی(س) با بیان اینکه با عوامل پشت پرده باید برخورد شود و تمام ذهنیت نباید معطوف به شخص باشد گفت: باید با عواملی که موجب می‌شوند که این لباس‌ها طراحی شوند و به این ارزانی در اختیار مردم قرار گیرند باید برخورد شود.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha