پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ |۲۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 4, 2024
حجت الاسلام محمد تقی رهبر

حوزه/ امام جمعه موقت اصفهان، با انتقاد از وضعیت حجاب در جامعه و مطابق نبودن آن با ارزش های انقلاب اسلامی گفت: بدحجابی مصداق عینی برهم زدن نظم اجتماعی است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی رهبر، در گفت و گو با خبرنگار «حوزه»، در اصفهان، عفاف و حجاب را از مطالبات اصلی و دغدغه‌ بسیاری از مردم دانست و گفت: عفاف و حجاب از موارد مهم حقوق شهروندی محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر این که حفظ حجاب موجب امنیت زن است و ریشه قرآنی دارد، تصریح کرد: درسوره احزاب آمده است خداوند به پیامبر(ص) می‌فرمایند به زنان و دختران خود و دیگر مؤمنان بگو حجاب خود را حفظ کنند تا از نگاه نامحرم و اذیت و آزار در امان باشند.

وی با بیان این که عفاف و حجاب به عنوان دو ارزش در جوامع اسلامی مطرح هستند و این دو کلمه در کنار هم معنی ‌دارمی‌شوند؛ خاطرنشان کرد: عفت سرچشمه ارزش‌های اسلامی و حجاب حریم و کرامت است.

امام جمعه موقت اصفهان، با انتقاد از وضعیت حجاب در جامعه و مطابق نبودن آن با ارزش های انقلاب اسلامی گفت: بدحجابی مصداق عینی برهم زدن نظم اجتماعی است.

وی با بیان اینکه مردم از مسئولان پیوسته درباره علت عدم رعایت عفاف و حجاب در جامعه سؤال می‌کنند تصریح کرد: این منطق که مسئول دولت در نظام اسلامی بگوید حجاب و عفاف یا نوع آرایش مو و پوشش جوانان دغدغه ما نیست، منطق غیرقابل قبولی است و ما طبق اصل امر به معروف و نهی از منکر، مکلفیم با منکرات آشکار مقابله کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین رهبر افزود: وضع قانون برای رعایت حجاب در محل کار برای محدود کردن فعالیت شغلی نیست بلکه جهت حفظ حقوق اخلاقی میان کارمندان و کارگران می‌باشد و لذا تبلیغات محیطی، برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی در مورد حجاب و عفاف می‌تواند در نهادینه کردن این امر حجاب و عفاف مثمر ثمر واقع شود.

وی با تاکید بر اینکه جامعه سالم، جامعه ای است که عفاف و حجاب در اعتقادات آحاد مردم نهادینه شده باشد؛ اظهار کرد: اگر در دین اسلام سخنی از عفاف و حجاب به میان آمده، از همه مسلمانان خواسته است که آن را رعایت کنند، شاید؛ در نوع پوشش زن و مرد تفاوت‌هایی وجود داشته باشد اما رعایت این فریضه الهی هم برای زنان و هم برای مردان است.

امام جمعه موقت اصفهان یادآور شد: حجاب و عفاف و حیا را نباید تنها مختص زنان بدانیم یا افراد بی‌ حجاب را افرادی بی‌عفت، بلکه باید با نهادینه کردن و رشد فکری در زمینه این دو عنصر فرهنگی ارزشمند در دین اسلام شرایطی را فراهم کرد تا افراد در کنار سایر اموری که لازمه رعایت عفت در آن را برای خود در اولویت قرار می‌دهند در زمینه حجاب نیز بدان عمل کنند.

انتهای پیام/313/38

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha