پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ |۲۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 4, 2024
حمید رضا حنان

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان گفت: زمانی که بدحجابی در جامعه افزایش یابد، معنویت رخت بر می بندد و آرامش و امنیت از جامعه گرفته می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، از لرستان، حجت الاسلام حمیدرضا حنان، امروز در همایش حجاب و عفاف، در خرم آباد با بیان این که حجاب و عفاف از حقوق زنان است، گفت: بی حجابی و بد حجابی با حقوق زنان منافات دارد، چرا که حجاب مقدمه ای برای استیفای حقوق زنان است

وی با اشاره به این که امروز باید سازمان ملل و حقوق بشر تمام تلاش خود را برای استیفای این حق به بانوان به کار گیرد، افزود: نهادهای جهانی باید تلاش کنند تا زنان در تمام جوامع به حق خود که رعایت عفاف و حجاب است، برسند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، فلسفه وجودی حجاب و عفاف را حفظ شأن و منزلت بانوان دانست و بیان داشت:میزان شأن و احترام یک زن به حفظ حجاب و عفاف او بستگی دارد، ولذا هر وقت در جامعه ای میزان حفظ حجاب و عفاف بالاتر باشد، ارزش و احترام بانوان بیشتر حفظ می شود

حجت الاسلام حنان با تاکید بر این که حجاب مقدمه ای برای ورود به معنویت است، یادآور شد: حفظ حجاب و عفاف توسط افراد جامعه در سلامت معنوی جامعه بسیار اثرگذار است و جامعه را از انواع آسیب های اجتماعی ناشی از بدحجابی و بی حجابی مصون می دارد.

وی با اشاره به این که معنویت و برهنگی دو عنصری هستند که هیچ وقت با هم سنخیت ندارند، خاطرنشان کرد: زمانی که بدحجابی در جامعه افزایش یابد، معنویت رخت بر می بندد و آرامش و امنیت از جامعه گرفته می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان تاکید کرد: امروز باید بانوان با حفظ جایگاه ویژه خود، سلامت و سعادت جامعه را تضمین نمایند و نسلی پاک و صالح را تحویل جامعه اسلامی دهند.

حجت الاسلام حنان در پایان خواستار برنامه ریزی و انسجام همه دستگاه های فرهنگی برای مبارزه با پدیده بدحجابی و بی حجابی در جامعه شد و گفت:در این خصوص عزم مردم و متولیان دینی و فرهنگی جامعه ضروری است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha