جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ |۲۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 5, 2024
دوره آزمایشی حفظ تخصصی قرآن

حوزه/ مدير مدرسه علميه تخصصي قرآن ثامن الحجج(ع) اصفهان از برگزاري ششمین دوره آزمایشی حفظ تخصصی قرآن كريم، ويژه طلاب خبر داد.

حجت الاسلام محمد تقي نقدعلي در گفتگو با خبرنگار«حوزه»، دراصفهان، با اعلام این خبر اظهار كرد: بدون شك  بر هیچ فرد مسلمانی، اهمیت فراگیری این کتاب آسمانی پوشیده نیست، ولی وظیفه تعلم و تعلیم  و حراست باطنی از این معجزه الهی برای پیشتازان عرصه دین و مذهب، هدایتگران جامعه به سمت توحید و نبوت، سربازان اسلام و  حضرت ولی عصر(عج) یعنی جامعه روحانیت و طلبه بیش از دیگران است.

وي افزود:  برهمین اساس حوزه علمیه اصفهان، دراقدامی ابتکاری درصدد تاسیس مدرسه علمیه ای تخصصی با محوریت حفظ و تفسیر قرآن کریم با عنوان "مدرسه علمیه تخصصی قرآن ثامن الحجج(ع)" بر آمد.

مدير مدرسه علميه تخصصي قرآن ثامن الحجج(ع) عنوان كرد: براساس رسالت تعريف و تبيين شده، اين مدرسه زمان تابستان و اوقات فراغت طلاب را مغتنم شمرده و به منظور تقويت طلاب حوزه علميه اصفهان، اقدام به برگزاري  ششمین دوره ی آزمایشی حفظ قرآن كريم كرده است.

وي اضافه كرد: ششمین دوره ی آزمایشی حفظ قرآن كريم با حضور قریب به 120نفر از طلاب داوطلب، در مدرسه علمیه  امام صادق (ع) چهارباغ در حال برگزاری است.

حجت الاسلام نقدعلي خاطرنشان كرد: طلاب در این دوره آموزشي كه 15روز به طول می انجامد، هر روز تفسیر یك صفحه از قرآن را فرامی گیرند و سپس آن یك صفحه را در محضر اساتید حفظ می كنند.

وي تصريح كرد: در اين دوره آموزشي بيش از 20 نفر از اساتيد برجسته تخصصي حفظ و تفسير قرآن كريم  حضور دارند، همچنين طلاب پس از پایان دوره آموزشي در صورت قبولی در آزمون، به مدت سه سال كل قرآن را حفظ می کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha