یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
سعیدی

حوزه/ خبرنگاران با انتخاب شغل سخت و مهم خبرنگاری آمده‌اند تا خبری خوب، ارزشمند و قیمتی تهیه کنند، نه آنکه به هر قیمتی خبر تهیه کنند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی یکشنبه شب در نشست صمیمی اصحاب رسانه با تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) و مراسم غبارروبی از حرم کریمه اهل بیت (س) با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت روز خبرنگار گفت:‌ آستان مقدس حضرت معصومه (س) وظیفه و تکلیف خود می‌داند تا از این قشر زحمتکش و تلاشگر در عرصه فرهنگی کشور به سهم خود قدردانی و تشکر نماید.

وی خاطرنشان کرد: تقوا یک عنوان کلی است که در عرصه‌های مختلف، مصداق‌ها و موارد مختلف پیدا می‌کند و در عرصه خبر و خبرنگاری نیز تقوای الهی باید متناسب با کار خبرنگاری باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ادامه داد: خداوند در آیه‌ای از آیات قرآن لفظ قول سدید را به کار می‌برد که شامل سد محکمی است که جلوی شایعه و باطل را می‌گیرد که خاستگاه آن تقوای الهی است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) خاطرنشان کرد: هر قشر و طایفه‌ای علاوه بر گناهان عمومی، برخی گناهان صنفی از آنها سر می‌زند، باید در نظر داشت که پایه و اساس اصلاح زبان و گفتار حق، تقواست و می‌توان بیان کرد که گفتار حق، عامل و منشاء اصلاح عمل می‌شود و اگر قول سدید داشته باشیم اصلاح عمل، سبب آمرزش گناهان می‌شود.

امام جمعه قم با بیان اینکه کسی که تقوای الهی را رعایت کند، خداوند به وی پاداش می‌دهد، گفت: خداوند در نتیجه قول و عمل سدید، گناهان را می‌بخشد که شامل گناهان عرصه قول و عمل است.

وی یادآور شد: اگر انسان به اعمال نیکو و پسندیده بپردازد، خداوند به برکت اعمال نیک، گناهان انسان را از بین می‌برد و اگر کسی قلم محکم داشت، خداوند او را بلند آوازه می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به نقش شهیدصارمی گفت: این شهید بزرگوار به انگیزه کسب خبر و اطلاع‌رسانی صحیح به دیگران در  این عرصه حضور پیدا کرد، و سنت الهی این است که کسانی که در حوزه تکلیف از جان خود گذشتند، خداوند شهادت را نتیجه عمل آنها قرار خواهد داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خبرنگاران با انتخاب شغل سخت و مهم خبرنگاری آمده‌اند تا خبری خوب، ارزشمند و قیمتی تهیه کنند، نه آنکه به هر قیمتی خبر تهیه کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha