یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ |۳۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 7, 2024
حجت الاسلام نجفی تهران

حوزه/ تمام آثار و کتب شهید مطهری حاصل اطلاعات، تحقیقات و پژوهش های ایشان بود که در زمان طلبگی ایشان به نگارش در آمد، امروز هم ما نیازمند طلابی چون شهید مطهری برای ترویج علوم دینی و پاسخ به شبهات هستیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران،حجت الاسلام والمسلمین ضیاء الدین نجفی، تولیت مدرسه علمیه نبی اکرم(ص) در مراسم افتتاح سال تحصیلی 1395-1394 این مدرسه با اشاره به ضرورت مهذب بودن طلاب، برای تحصیل در حوزه های علمیه گفت: اگر فکر و وجود انسان شلوغ و پراکنده باشد راه به جایی نمی برد  بلکه باید درونمان را پاکیزه کنیم و تنها همه کارها یک هدف و آنهم رضایت خدا را در پی داشته باشد.

وی ادامه داد: وقتی ظرف درون طلبه پاک شود، درس ،مباحثه و هم اخلاق او اصلاح می شود ، لذا طلاب باید سعی کنند ضمن تحصیل دروس حوزه،  حکمت هم بیاموزید چون کارهای خداوند با حکمت است.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی، در ادامه با تاکید براینکه جامعه ما جامعه متدینی است، یادآورشد: امروز اگر کشور با حوادث و مسائلی روبه رو شود، بازهم می بینیم حوزه و دانشگاه و جوانان در راه دین قدم ثابت قدم بوده و در میدان حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: نیاز علمی شما طلاب آموختن است؛ طلبه ای که پایه های علمی او محکم و استوار باشد از هیچ چیزی واهمه نداشته و همواره موفق خواهد بود .

حجت الاسلام والمسلمین  نجفی، با بیان اینکه طلبه باید اهل تحقیق و پژوهش باشد اظهار داشت: تمام آثار و کتب شهید مطهری حاصل اطلاعات، تحقیقات و پژوهش های ایشان بود که در زمان طلبگی ایشان به نگارش در آمد، امروز هم ما نیازمند طلابی چون شهید مطهری برای ترویج علوم دینی و پاسخ به شبهات هستیم.

تولیت حوزه علمیه نبی اکرم (ص) در پایان خطاب به طلاب حاضر در مراسم گفت: طلبه باید خوش فکر ، درس خوان، مقید به اخلاق و مرزدار اسلام باشد، یعنی همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند در دین بصیرت داشته باشد و از مرزهای اسلام حراست کند

گفتنی است: هم اکنون حدد70طلبه در مدرسه علمیه نبی اکرم(ص) مشغول به تحصیل هستند که 18نفر  از آنها طلبه جدید الورود می باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha