سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳ |۲۳ محرم ۱۴۴۶ | Jul 30, 2024
حجت الاسلام قاسمی مدیر مدرسه آیت الله حق شناسی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه آیت الله حق شناس تهران از تشکیل کانون نخبگان خبر داد و گفت: حدود ۹۰ درصد اساتید از فارغ التحصیلان مدرسه هستند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام والمسلمین قاسمی، شامگاه جمعه در مراسم افتتاح سال جدید تحصیلی مدرسه علمیه آیت الله حق شناس یا فیلسوف الدوله تهران، با بیان این که هرچه تلاش طلبه برای کسب علم بیشتر باشد، شعاع خیرو برکت او برای خود، خانواده و جامعه بیشتر و ملموس تراست، گفت: در کتاب مجموعه ورّام که نوشته ورام بن ابی فراس جد مرحوم سید بن طاووس ازعلمای بزرگ شیعه درقرن 6 و 7 هجری است، روایتی زیبا از امیرالمومنین علیه السلام درباب فرا آموختن علم بیان شده که باید مورد اهتمام همه ما باشد.

وی با اشاره به محتوای پربار این روایت، ادامه داد: مولا علی علیه السلام دراین روایت فرموده اند "برترین علم برای تو آن علمی است که فقط به وسیله آن عمل تو اصلاح گردد، واجب ترین علم نیز آن است که از آن مورد سئوال واقع می شوی و لازم ترین علم نیز آن علمی است که تو را بر اصلاح  قلبت راهنمایی کرده و فساد قلبت را بر تو آشکار سازد".

مدیر مدرسه فیلسوف الدوله با شرح سایر موارد قید شده در این روایت، اضافه کرد: امام علی علیه السلام دراین روایت، ممدوح ترین علم از جهت عافیت را علمی توصیف نموده اند که آن علم درعمل دنیای انسان تأثیربگذارد و سپس فرموده اند که مواظبت کن مشغول علمی نشوی که ندانستن آن برای تو ضرری ایجاد نمی کند وغافل نشو ازعلمی که اگربه دنبال آن نروی جهل تو زیاد می شود.

وی با بیان این که مصداق بارز فرمایش امیرالمومنین علیه السلام، فراگیری علوم دینی و همین درس طلبگی است، خطاب به طلاب گفت: هرچه بیشترعالم به علم خداوندی شده و فهم عمیقی نسبت به دین پیدا کنید، آثارمعنوی و دنیوی بیشتری برای شما در جهات مختلف پدیدارخواهد شد، چرا که علم دینی، امام  و پیشوای اعمال صالحین است.

حجت الاسلام والمسلمین قاسمی خاطرنشان کرد: مسیر طلبگی، مسیر رسیدن به فقاهت و کمال حقیقی است، لذا طلبه باید با تلاش و مجاهدت، حقیقت دین را بشناسد.

وی در ادامه افزود: درمدرسه آیت الله حق شناس تلاش شده طلاب مهذب، منظم و مأنوس با درس و بحث تربیت شده تا بتوانند افرادی کارآمد و مبلغانی دلسوز برای ترویج مبانی دین باشند، لذا برای هر طلبه کارنامه 100 امتیازی برای موارد مختلف تحصیلی طراحی شده تا دراین مسیر موفق ترعمل نماید.

حجت الاسلام والمسلمین قاسمی با بیان این که در این مدرسه تنها نمره گرفتن در دروس ملاک موفقیت نیست، تصریح کرد: ازنظر متولیان و مدیران این مدرسه، طلبه موفق طلبه ای است که علاوه بر اخذ نمرات خوب در هر ترم، با حضور منظم در کلاس، رضایت استاد را کسب کرده و در مباحثه و پیش مطالعه و تهذیب نفس نیز کوشا و پرتلاش باشد.

وی با اشاره به تشکیل کانون نخبگان طلبه در مدرسه آیت الله حق شناس، ابراز داشت: این کانون تاکنون ثمرات و خیرات بسیاری به دنبال داشته که از جمله آن ارائه مقالات برترعلمی، کسب رتبه های نخست درجشنواره های علمی و تربیت اساتید برجسته، مهذب، فاضل و نخبه برای تدریس در مدرسه است، به نحوی که حدود 90 درصد اساتید از فارغ التحصیلان مدرسه هستند.

مدیرمدرسه علمیه آیت الله حق شناس تهران در پایان با قدردانی از زحمات تولیت، کارکنان، اساتید، معاونان و طلاب مدرسه که برای تحقق آرمان های مقدس و انقلابی یاری گر و حامی حوزه هستند، ابراز امیدواری کرد: خداوند توفیق خدمتگزاری هرچه بیشتر و بهتر به سربازان امام (عج) را به متولیان حوزه عطا فرمایند.

بر پایه این گزارش، درپایان این مراسم، طلاب و خانواده های آنان از نمایشگاه دستاوردهای مدرسه علمیه حق شناس که درمحل حیاط مدرسه برپا شده بود، بازدید کرده و درضیافت شام شرکت کردند.

 انتهای پیام 34/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha