پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ |۱۸ محرم ۱۴۴۶ | Jul 25, 2024
مرگ بر آمریکا

حوزه/ اسلام ناب منافع نامشروع ليبرال و دنیای استکبار را به چالش کشانده وشيطان هاي عالم به سركردگي آمريكا براي سرنگون كردن اين پرچم توطئه مي كنند.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام شریعتی تبار، در مراسم آغاز سال تحصیلی مدارس خواهران حوزه علمیه خراسان، با بيان اين كه مقام معظم رهبري نسبت به خوب درس خواندن، تهذيب نفس و توجه به نظام اسلامي و مسائل سياسي توصيه كرده اند، اظهار داشت: بايد با علم،‌ تهذيب، ‌تبليغ و توجه به مسائل سياسي به نظام اسلامي كمك و نسبت به آن احساس مسئوليت كنيم.

وي تاكيد كرد: بايد تفقه در دين يعني تلاش، كوشش و مجاهدت براي شناخت دين در زندگي پياده شود، البته همه شيطان هاي عالم به سركردگي آمريكا براي سرنگون كردن اين پرچم توطئه مي كنند، زيرا اسلام توانسته منافع نامشروع ليبرال را به چالش بكشاند.

مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به حديث «... فإن الناس لو علموا محاسن كلامنا لاتبعونا» ابراز داشت: بايد دين خود را معرفي كنيم تا در مسير دين و تفقه و پياده كردن آن در زندگي حركت كنيم كه البته با دشمني ها همراه است و بايد صبر و استقامت داشت.

وي، « مَن تَعَلَّمَ للّه‏ وعَمِلَ للّه‏ وعَلَّمَ للّه‏ دُعِيَ في مَلَكوتِ السَّماواتِ عَظيما، فقيلَ: تَعَلَّمَ للّه‏، وعَمِلَ للّه، وعَلَّمَ للّه ِ» را نشان دهنده اهميت علم آموزي دين عنوان و تصريح كرد: امروز اسلام، قرآن، امامان معصوم (عليهم السلام)، امام خميني(ره)، مقام معظم رهبري (مدظله العالي) و شهدا از طلاب مطالبه دارند و طلبه براي تفقه، دفاع از دين، پاسداري و دفاع در برابر تهاجم و... بايد خوب درس بخواند و بداند كه حضور در اين عرصه با تنبلي و خوب درس نخواندن همخواني ندارد. طلاب علوم ديني بدانند كه فراگیری علم و حضور در کلاس درس عبادت محسوب می شود.

حجت الاسلام شریعتی تبار،  به آیه نفر نیز اشاره و خاطر نشان کرد: فراگیری علوم قرآن و اهل بیت(ع) برای جامعه اسلامی امری واجب، لازم، بایسته و دارای ارزش بسیار است.

مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی افزود: تبیین طلبگی به منظور هدایت مردم و تبلیغ و پاسداری از مرزهای دین از عهده زبان قاصراست.

وی با اشاره به اینکه شناخت، معرفت و یادیگری مسائل شرعی وظیفه همگانی است، یادآور شد: برخی علم آموزه های دین واجب کفایی است که اگر کوتاهی شود همه دست اندرکاران مقصر و مسئول هستند.

مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی با بیان اینکه حضور عالم دین همانند لزوم سایر فعالیت های مورد نیاز دین ضروری يك جامعه اسلامی است، اظهار داشت: بر اساس آیه ذکر شده، باید گروهی از مردم فهم دقیق، کارشناسانه و عمیقی ازمعارف دین به دست آورند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه دانش ها از نظر ارزش و مقدس بودن به یک اندازه نیست، گفت: یکی از معیارهای ارزشیابی علوم، موضوع آن است و ملاک دیگر را نتیجه و محصول ارزشگذاری می کند.

حجت الاسلام شریعتی تبار،  خاطر نشان کرد: هر چند هر علمی درجای خودش ارزش دارد اما معارف قرآن و اهل بیت(ع) افضل و اشرف علوم می باشد.

مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به روايت «... إِنَّمَا الْعِلْمُ ثَلَاثَةٌ آيَةٌ مُحْكَمَةٌ أَوْ فَرِيضَةٌ عَادِلَةٌ أَوْ سُنَّةٌ قَائِمَةٌ وَ مَا خَلَاهُنَّ فَهُوَ فَضْل» خداشناسی و شناساندن حق تعالی به دیگران و دفاع از معارف دین و دفع تهاجم دشمن و پاسداری از مرزهای دین را از وظایف طلاب دانست و ابراز داشت: فریضه عادله همان فقه به معنی سبک زندگی و ایدئولوژی انسان می باشد که از سوی دین تعریف شده است و علم اخلاق و زیبایی های آن نیز سومین امر مهم محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه علم بدون عمل فایده ای ندارد، ابراز داشت: دانش سکوی پرش، تکامل و حرکت است که باید با آن برای خود، خانواده و جامعه مفید بود.

حجت الاسلام شریعتی تبار،  به روایتی از امام باقر(ع) اشاره  و خاطر نشان کرد: ایشان کمال و سعادت را در سه نکته تفقه در دین، صبر و استقامت و برنامه ریزی در اقتصاد زندگی دانسته اند.

وی توضیح داد: کمال بشر در اسلام ناب محمدی است و بنا به آیه های قرآن این کتاب آسمانی به صورت پیوسته با متقن ترین و قوی ترین نظام ها و سبک های زندگی، هدایت گر بشر می باشد.

مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به مشكلات و ناهنجاري هاي خانوادگي و توطئه ها و تهاجم هاي فرهنگي كه دشمن با تمام توان خود را در اين عرصه تجهيز كرده است، گفت: بايد ميزان شناخت خود و جامعه از اسلام و دين را بررسي كنيم و تبليغاتي جذاب، عالمانه، كارشناسي شده، منسجم و ... در ارائه معارف و شناخت هاي ديني داشته باشيم.

وي به نامه مقام معظم رهبري (مدظله العالي) به جوانان اروپا اشاره كرد و پرسيد: چقدر مبلغ مسلط به زبان داريم و چه آثار علمي فاخري در اين زمينه تاليف شده است؟

حجت الاسلام شریعتی تبار، در ادامه بابيان اينكه طلبه مسئوليت سنگيني دارد، به حديث امام صادق (عليه السلام) كه مي فرمايند: «... ان الحسن من کل احد حسن، وانه منک احسن، لمکانک منا  وان القبیح من کل احد قبیح وانه منک اقبح» استناد و خاطر نشان كرد: مردم رفتار طلاب  و روحانيان را به حساب دين مي گذارند و به همين علت بايد ديگران را با رفتارهايمان به دين جذب كنيم.

وي با اشاره به اين كه بايد با استفاده از  جذابيت، هنر و روش هاي مختلف، رسالت خود را در عرصه علم و عمل انجام دهيم، ابراز داشت: البته متوليان فرهنگ جامعه بايد زمينه هاي لازم براي استفاده از فرهنگ و دانش طلاب خواهر فراهم كنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha