جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ |۲۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 5, 2024
کد خبر: 359513
۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴
تشییع پیکر حسن دانش طلبه و قاری یزدی

حوزه/ پیکر حسن دانش طلبه یزدی و قاری بین المللی جهان اسلام که به همراه هزاران مسلمان دیگر در فاجعه منا، قربانی بی تدبیری آل سعود شده بود، با حضور پرشور و بی نظیر یزدی ها تشییع شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، عصر روز گذشته بود که بعد از اقامه نماز بر پیکر حسن دانش توسط آیت الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی فقیه در استان یزد در کنار قبور 8 شهید گمنام میدان امیر چخماق مراسم تشییع به سمت خانه ابدی دانش یعنی امامزاده جعفر (ع) یزد آغاز شد.

در این مراسم طلاب و روحانیون استان یزد دوشادوش مسئولین و دیگر مردم استان یزد با سر دادن شعارهای "مرگ بر آل سعود"، "مرگ بر وهابیت"، "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر اسرائیل" و با مداحی و نوحه‌سرایی و سینه‌زنی و.... خشم و انزجار خود را نسبت به آل سعود که هزاران زائر مسلمان را در منا قتل عام کرد به نمایش گذاشتند.

در این مراسم از خانواده حسن دانش گرفته تا دیگر اقشار مختلف مردم از پیر و جوان، زن و مرد با اشک‌ها و شعار های خود یک چیز را فریاد می زدند و آن مرگ آل‌سعود و سرکردگان و طراحان اصلی این جنایت بزرگ یعنی آمریکا شیطان بزرگ، اسراِ‍ئيل غده سرطاني و انگلیس روباه مکار.

جمعیت شرکت کننده در این مراسم در مسیر بیش از یک و نیم کیلومتری از میدان امیرچخماق تا امامزاده جعفر یزد به حدی بود که جلو جمعیت در امامزاده جعفر یزد و انتهای جمعیت در چهار راه امیرچخماق و خیابان قیام بود و یزدی ها با حضورشان در این مراسم یکی از بی سابقه ترین و ماندگارترین روزها را در دفتر خاطرات این دیار باقی گذاشتند.

 این مراسم که به صورت زنده از شبکه تابان یزد و رادیو یزد همراه با صوت تلاوت های ماندگار حسن دانش پخش می شد، حالت معنوی و غم انگیزی را از این وداع تاریخی به نمایش گذاشت.

سرانجام پیکر حسن دانش قاری قربانی منا با حضور اقشار مختلف مردم که برای ابراز همدردی با خانواده حاج حسن دانش، در این مراسم حضور یافته‌اند در امامزاده جعفر(ع) یزد به خاک سپرده شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha