سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ |۱۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 25, 2024
آیت الله مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر لزوم احیا و توجه به فریضه امربه معروف و نهی از منکر در جامعه گفتند: امروز ماهواره ها فساد اخلاقی را در تمام دنیا رواج می دهند؛ دشمنان نیز متوجه شده اند که برای شکست شیعه و مسلمانان باید به عقیده آن ها نفوذ کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، این مرجع تقلید امروز در دیدار فرزندان شهدا و مدیران تشکل های فرزندان شاهد کشور،  با تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت  اباعبدالله الحسین(ع) با اشاره به لزوم احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، اظهار داشتند: یکی از شرایط امر به معروف و نهی از منکر وجود احتمال اثر است که این ویژگی در خانواده شهدا بیشتر است.

ایشان با بیان این که  خانواده شهدا قابل احترام هستند و در انجام وظیفه امر به معروف و نهی از منکر موفق تر از دیگران می باشند گفتند: فرزندان شهدا از ظرفیت هایی که در اختیارشان وجود دارد باید استفاده کنند تا بتوانند راه پدران شان را به خوبی ادامه دهند و فرهنگ شهادت را در جامعه حفظ کنند.

معظم له با بیان این که  خانواده شهدا باید با هم متحد باشند و با یکدیگر هم‏فکری کنند بیان داشتند: اتحاد می تواند جلوی نفوذ وسوسه های شیطان را بگیرد؛ عوامل فساد در این دوره از هر دوره ای بیشتر است و ماهواره ها فساد اخلاقی را در تمام دنیا رواج می دهند؛ دشمنان نیز متوجه شده اند که برای شکست شیعه و مسلمانان باید به عقیده آن ها نفوذ کنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که  جهاد و شهادت توام هستند گفتند: بزرگداشت خانواده شهدا برای شناخت حق و نهادینه شدن فرهنگ شهادت در جامعه است؛ شهدا و خانواده ای آنها دارای ظرفیت های فوق العاده ای هستند که باید از این ظرفیت خود استفاده کنند و با تقوای خود می توانند پیام شهدا را به جامعه برسانند.

ایشان یادآورشدند:  جهاد یک قانون عام در عالم است و در درون انسان جهاد مستمر وجود دارد؛ عوامل بیماری زا از چندین شیوه به بدن انسان وارد می شود؛ خداوند گلبول های سفید را آفریده تا در مقابل ورود این بیماری ها جهاد کنند و مانع بیماری انسان شوند.

این مرجع تقلید در ادامه  وظایف علما و خانواده شهدا در این عصر را  بسیار  مهم دانستند و گفتند:، امروز زمینه لغزش بسیار زیاد است و حالت منفعل به خود  گرفتن هم  اشتباه است؛ خداوند متعال در صورت ثابت قدم بودن مسلمانان، به آنان وعده پیروزی داده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha