شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ |۲۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 29, 2024
جاهلیت مدرن

حوزه/ یکی از پژوهشگران دینی گفت: جهلی که امروز دامن‌گیر بشر شده است، بسیار خطرناک تر از دوران اعراب جاهل پیش از اسلام است ؛ این جهل نه تنها دامن فرد فرد جامعه را می‌گیرد، بلکه تمام جامعه را نیز به سمت و سوی تباهی می‌کشاند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام اکرادی، کارشناس و محقق حوزوی، در مراسم اولین شب محرم که در مسجد امام موسی‌بن جعفر(ع) برگزار شد با بیان این که جهل امروزی بشر، بسیار بیشتر از زمان اعراب جاهل است، عنوان داشت: جهلی که امروز دامن‌گیر بشر شده است، بسیار خطرناک تر از دوران اعراب جاهل پیش از اسلام است ؛ این جهل نه تنها دامن فرد فرد جامعه را می‌گیرد، بلکه تمام جامعه را نیز به سمت و سوی تباهی می‌کشاند.

وی در ادامه توجه و عمل بیش از حد به مستحبات را عامل فراموشی و عدم توجه به واجبات دانست و ابراز داشت: ما پیش از آن که به مستحبات توجه کنیم، باید به واجبات دینی خود مبادرت ورزیم و آگاه باشیم که مستحبات زمانی برای ما کارایی دارند که واجبات را به جا بیاوریم و حقیقت واجبات را درک نماییم.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکرادی، توجه و خلوص را لازمه رسیدن به خداوند خواند و گفت: معرفت و محبت چیزی است که باید به وسیله آن به توجه و اخلاص دست یافت و این معرفت و محبت زمانی به حد اعلای خود می‌رسد که برای خدا تقویت شود.

این کارشناس دینی ، محبت اهل‌بیت(ع) را در طول محبت خداوند دانست و تصریح کرد: محبت و معرفت خداوند زمانی که در دل بنشیند، محبت اهل‌بیت(ع) را به همراه خود می‌آورد و انسان را به سمت کمال هدایت می‌کند.

این محقق حوزوی در پایان ایجاد ارتباط صحیح با خداوند متعال را عاملی بر بهترشدن ارتباط با سایرین معرفی کرد و افزود: اگر ارتباط انسان با خدا درست شود موجب درک بیشتر از ائمه اطهار(ع) می‌شود و انسان می‌تواند بدینوسیله به ارتباط صحیح با همگان دست یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha