چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
حجت الاسلام قاضی دزفولی امام جمعه دزفول

حوزه/ طرح «ما نمی‌توانیم» توطئه دنیای استکبار به ویژه آمریکا برای ناامید کردن جوانان و کاهش رشد علمی کشور است و متاسفانه برخی افراد نیز در این بازی شرکت کرده و می گویند«برای پیشرفت نیاز با تعامل به آمریکا داریم».

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی قاضی دزفولی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به سخنان صریح مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان علمی کشور، اظهار داشت: معظم له همواره نسبت به این که باید نگاهمان به توانمندی‌های داخلی معطوف باشد، تأکید ویژه‌ای دارند، به همین دلیل نیز باید درون‌نگر باشیم و تکیه و توانمان را بر علم و نیروی داخلی جوانان کشورمان باشد.

وی با اشاره به تفاوت‌های ایران با کشورهای تحت سلطه استکبار جهانی، تصریح کرد: اگر به تفاوت‌های علمی، صنعتی و نظامی ایران با کشورهای تحت سلطه و همسوی با اهداف آمریکا در چهار قرن اخیر نگاه کنیم، به‌روشنی متوجه خواهیم شد که ایران علی رغم تحریم‌های ظالمانه، به پیشرفت‌های قابل‌توجهی دست‌یافته و این مهم تا جایی ادامه یافته که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، جزء برترین کشورهای درحال‌توسعه و توسعه‌یافته قرارگرفته است.

*بازی کردن در زمین دشمن

رئیس شورای فرهنگ عمومی دزفول، با اشاره به سخنان برخی افراد مبنی بر وجود مشکلات عدیده اقتصادی و ضعف علمی ایران، گفت: دستیابی جوانان دانشمند ایرانی به قله های علمی همچون، نانوتکنولوژی، هسته‌ای، سلول‌های بنیادین و... بر هیچ انسان منصفی پوشیده نیست؛ اما این که برخی‌ افراد درصدد تخریب دستاورهای نظام هستند، یا خواب بوده و یا در زمین دشمن بازی می‌کنند.

*«ما می‌توانیم»؛ درس امام خمینی(ره) به ملت

امام‌جمعه دزفول، با تأکید بر اینکه امام خمینی(ره) «شعار ما می‌توانیم» را به ملت ایران آموخت، اذعان داشت: «ما می‌توانیم» درسی بود که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران به ملت ایران آموخت و رهبر معظم انقلاب نیز برای مردم تبیین و تشریح و به ‌وسیله سربازان خویش، آن را در عمل اثبات کرد.

*دلسرد کردن جوانان؛ توطئه ای استکباری

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی دزفولی، دلسرد کردن جوانان از حال و آینده نظام را توطئه‌ای از سوی استعمار خواند و اظهار داشت: متأسفانه طرح «ما نمی‌توانیم» توطئه و دسیسه‌ای از جانب دنیای استکبار به ویژه آمریکا برای ناامید کردن جوانان و کاهش رشد علمی کشور است که برخی از افراد نیز در این بازی شریک شده و بیان می‌کنند که «ما برای پیشرفت نیاز به تعامل به آمریکا داریم»، یقیناً طرح این گونه مسائل، بازی در زمین دشمن است.

وی، در ادامه دستاورهای کشور را مدیون راهبری و مدیریت بسیار دقیق مقام معظم رهبری خواند و گفت: به‌یقین اگر هدایت‌های مقام معظم رهبری نبود، سرنوشت کشور به این مرحله که در اوج اقتدار خودنمایی می‌کند، نمی‌رسید.

این استاد حوزه، به پیشرفت‌های علمی حوزه‌های علمیه در چند دهه اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: در مسأله حوزه‌های علمیه و علوم انسانی، به‌عنوان یک علوم زیربنایی و دانشی که می‌تواند اساس و ریشه تمام پیشرفت‌های علمی کشور باشد، باید متناسب با حرکت و شتاب بسیار خوبی که در زمینه‌های مختلف و رشته‌های گوناگون علوم و تکنولوژی در کشور شاهد هستیم، رشد و پیشرفت داشته و همسوی با آنها، به پیش آید.

وی افزود: این‌ها در اصل مکمل یکدیگر هستند و ما باید برای همه دنیا، چه در زمینه تکنولوژی، فناوری و علوم تجربی و چه در زمینه علوم انسانی و مسائل اعتقادی حرفی برای گفتن داشته باشیم و خوشبختانه حوزه‌های علمیه تاکنون به این صورت بوده و زین پس نیز باید این‌گونه باشند.

*حرکت رو به رشد حوزه‌های علمیه

امام‌جمعه دزفول در پایان با اشاره به تربیت طلاب و نخبگان جوان علمی در حوزه‌های علمیه، اظهار داشت: خوشبختانه در حوزه‌های علمیه، حرکت بسیار خوبی آغاز شده و نخبگان فاضلی در این پایگاه‌ها رشد و نمو پیدا می‌کنند، قادر خواهند بود شعله‌های نورانی علوم انسانی و علوم مکتب اهل‌بیت(ع) را در دنیا برافروزند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha