چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
کد خبر: 360588
۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹
حجت الاسلام ستار علیزاده - اوقاف  مازندران

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امورخیریه مازندارن گفت: احیاء موقوفات نقش بسیار سازنده ای در و ترویج تبلیغ آموزه های دینی و معارف اهل بیت دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امورخیریه مازندارن ،پیش ازظهر امروز در همایش مبلغین دهه محرم که در مسجد جامع شهرستان نور برگزار شد ، با اشاره به نقش روحانیت در احیاء موقوفات ، اظهارداشت: حوزه های علمیه می توانند در امر تبلیغ و تشکیل بسیج عمومی نسبت به احیای موقوفات نقش  بسیار سازنده ای داشته باشند چرا که نهادینه سازی موقوفات در تبلیغ آموزه های دینی و معارف اهل بیت (ع) موثر است.

حجت الاسلام  امیری ،امام جمعه شهرستان نور هم  در ادامه ضمن سخنانی با اشاره به فرهنگ موجود در سطح جوامع  بشری اظهار داشت: فرهنگ عاشورایی  بهترین فرهنگ برای احیاء فرهنگ اسلامی در شرایط فعلی می باشد از این رو می بایست روحانیون در مسیر تبلیغ فرهنگ اسلام عاشورایی قدم بسزایی بردارند.

وی با بیان وظایف مهم مبلغین در پیاده سازی فرهنگ عاشورایی اظهار داشت: از وظایف مهم مبلغین  با توجه به شرایط حساس جامعه  تبیین معارف اهل بیت(ع) و اهداف عاشورا و فرهنگ عاشورائی است، چرا که عاشورا ، فرهنگ اسلامی را تا کنون زنده نگه داشته است .

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha