چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
برهان قلعه بالایی

حوزه/ عزاداری هیئت های مذهبی نباید از سبک و شیوه خوانندگان غربی و غیر اسلامی تقلید شود بلکه باید به همان شیوه ساده و سنتی اسلامی ایرانی که در آموزه های دینی آمده است، عمل گردد.

حجت الاسلام برهان قلعه بالایی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در کرمانشاه، با تاکید بر ضرورت ترویج بصیرت حسینی در جامعه، گفت: شناخت صحیح معارف و آموزه های مکتب اهل بیت(ع) بخصوص و اهداف و پیام های قیام امام حسین (ع) امری ضروری است.

معاون آموزش و پژوهش حوزه کرمانشاه با بیان این که همواره باید سوگواره های اهل بیت(ع) بصورت صحیح و با شناخت آموزهای دینی همراه باشد ، اظهار داشت: چگونگی برپایی عزاداریها بستگی به شناخت مکتب معصومین و اهل بیت (ع) دارد و هر چقدر این شناخت عمیق و بالا باشد، پاداش و ثواب عزاداری هیئت ها در پیشگاه باری تعالی بیشتر است.

وی، عدم اخلاص و خودنمایی و ظاهر آرایی و همچنین تفاخر هیئت ها را نسبت به یکدیر آفتی بزرگ ذکر کرد و تصریح کرد :  عزاداری  هیئت های مذهبی نباید از سبک و شیوه خوانندگان غربی و غیر اسلامی تقلید شود  بلکه باید به همان شیوه ساده و سنتی اسلامی ایرانی  که در آموزه های دینی آمده است،  عمل گردد.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha