چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
سید حسن ربانی

حوزه/ مدیر سفرهای استانی رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه گفت: معرفی جامع و کامل از مرکز خدمات و شرح وظایف این مرکز برای حوزویان استان، اعم از اساتید، مدیران، طلاب و روحانیون و اطلاع از نحوه خدمات‌رسانی در استان‌ها بخشی از اهداف سفرهای استانی رئیس مرکز خدمات حوزه است.

حامد نیکزادیان در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با بیان اینکه سفرهای استانی یکی از برنامه‌های با ارزش، مهم و موفق مرکز خدمات بوده است، گفت: در مهرماه سال گذشته به دستور حجت الاسلام و المسلمین ربانی ریاست مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، سفرهای استانی آغاز شد.

وی با اشاره به اهداف این سفر بیان کرد: معرفی جامع و کامل مرکز خدمات و شرح وظایف این مرکز برای حوزویان اعم از اساتید، مدیران، طلاب و روحانیون، اطلاع از نحوه خدمات‌رسانی در استان‌ها از جهت کمی و کیفی، ارتباط نزدیک و عاطفی مدیران و مسئولان ستادی مرکز با جامعه هدف، شنیدن نقطه نظرات، پیشنهادت و انتقادات طلاب و روحانیون و تقویت مراکز استانی، بخشی از اهداف سفرهای استانی است.

مشاور رئیس مرکز خدمات در امور استان‌ها ادامه داد: 10 تا 15 روز قبل از شروع هر سفر استانی هماهنگی لازم بین ستاد و مدیر مرکز خدمات استان صورت می‌گیرد و اطلاعات جامعی از استان مانند تعداد مدارس علمیه برادران و خواهران، طلاب و روحانیون برادر و خواهر ، مدیران، معاونین، کادر اجرایی، اساتید و ائمه جمعه شهرستان‌های استان اخذ می‌شود.

وی بیان کرد: بعد از به دست آوردن آمارهای موردنیاز، برنامه‌ریزی برای تعیین و دسته‌بندی گروه‌های اعزامی به تعداد مسیرهایی که در استان وجود دارد انجام می‌شود و هر چند روزی که نیاز باشد این گروه‌ها در استان باقی می‌مانند تا از همه مدارس علمیه استان بازدید نمایند.

نیکزادیان ادامه داد: پس از سرکشی به مدارس علمیه استان توسط گروه‌های اعزامی یک روز قبل از اتمام سفر، رئیس مرکز خدمات به استان مربوطه می‌آیند و با تشکیل جلسه‌ای از مأموریت و نحوه سرکشی گروه‌های اعزامی که از طرف ایشان به مدارس علمیه رفته‌اند در جریان روند امور قرار می‌گیرند.

وی ابراز داشت: دیدار با نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه در مرکز استان، دیدار با استاندار، حضور در مدرسه علمیه برادران و خواهران و دیدار با تعدادی از شخصیت‌های روحانی مشهور و شاخص استان از برنامه‌های رئیس مرکز خدمات حوزه و گروه‌های اعزامی است.

وی افزود: اول گروه‌های اعزامی با مدیر، معاونین، اساتید مدرسه دیدار و از نزدیک با آنها گفتگو می‌کنند و نظرات و پیشنهادت آنها را می‌شوند و سپس در جمع طلاب حضور پیدا می‌کنند و به تشریح وظایف و خدمات مرکز می‌پردازند و به سؤالات مطرح شده پاسخ می‌دهند و سپس طی مراسمی از طلاب ممتاز تقدیر و تجلیل به عمل می‌آید.

نیکزادیان خاطرنشان کرد: گروه‌های اعزامی همچنین با ائمه جمعه‌ای که در واقع تولیت برخی مدارس را برعهده دارند و دیدار می‌کنند، اگر نظرات خاصی داشته باشند آن را به مرکز منتقل می‌کنند.

سرکشی از 180 مدرسه علمیه

مشاور رئیس مرکز خدمات حوزه، بیان کرد: در سال تحصیلی گذشته، از مهر ماه 93 تا خرداد 94 پنج سفر استانی را برنامه‌ریزی کرده و اجرا کردیم و به استان‌های آذربایجان غربی، کرمان، خوزستان، ایلام و سمنان سفر نموده و از نزدیک امور معیشتی حوزه و روحانیت توسط رئیس مرکز مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی بیان کرد: مجموعاً 30 گروه به طور متوسط هر گروه شش نفر به 68 شهر در این پنج استان اعزام شدند و 106 مدرسه علمیه برادران و 75 مدرسه علمیه خواهران را مورد بازید قرار دادند و با 65 نفر از ائمه جمعه ملاقات و از پنج هزار نفر حوزوی شامل طلاب و روحانیون ممتاز، اساتید، مدیران مدارس علمیه برادران و خواهران تقدیر و تجلیل شد.

* مقصد بعدی چهارمحال و بختیاری

مدیر سفرهای استانی رئیس مرکز خدمات با اشاره به برنامه سفرهای استانی رئیس مرکز خدمات در سال تحصیلی 95-94 بیان کرد: درصدد هستیم با توجه به نتایج مثبت این سفرها سفر به دیگر استان ها را برنامه ریزی کنیم و در روزهای آینده به استان چهارمحال و بختیاری سفر نموده و از هفته گذشته برنامه‌ریزی این سفر انجام شده است.

نیکزادیان اطلاع‌رسانی خدمات مرکز به طلاب و روحانیون را یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سفرهای استانی است بیان کرد: در بسیاری از مدارس ، طلاب از برنامه‌های مرکز اطلاعی نداشتند و این سفر موجب شد برنامه‌ها و فعالیت‌های مرکز به اطلاع جامعه هدف برسد.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha