یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ |۳۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 7, 2024
فرخ فال

حوزه/ رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین با تاکید بر اینکه نمی توان به آمریکا حسن نیت داشت، ابراز داشت: هنوز کار برجام آغاز نشده در حال کشیدن نقشه های گوناگون هستند تا ملت و اسلام را دچار چالش کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال شامگاه چهارشنبه در اجلاسیه اساتید مجمع عمومی جامعه مدرسین که با موضوع «رفتارشناسی نفوذ استکبار و بررسی اوضاع منطقه» در دارالشفاء برگزار شد، یکی از دغدغه های جدی مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید را خطر نفوذ استکبار دانست و اظهار داشت: بیانات اخیر مقام معظم رهبری بر لزوم رصد جدی رفتار استکبار تاکید دارد .

وی افزود: باید ضمن مطالعه تجربه های سختی که در طول تاریخ اسلام بر سر مسلمانان آمده است، از انقلاب و ارزش های نظام اسلامی محافظت کنیم.  

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین تصریح کرد: حوزه های علمیه و روحانیت که پیشتاز مبارزه با استکبار در طول تاریخ بوده است می تواند با اتخاذ تصمیم لازم در زمان های خاص، جامعه را از خطرات عظیم افتادن در دامن استکبار نجات دهد. 

مدیر حوزه علمیه استان قم در ادامه به توصیه های امیرالمومنین(ع) به کمیل بن زیاد اشاره داشت و گفت: حضرت علی(ع) در بخشی از این توصیه ها می فرمایند مبادا مصلحت اندیشی های نابه جا و مساحمات بی حساب و تصمیمات نابخردانه، انسان را مرتکب کوچک های بزرگ کند، کوچک هایی که در نگاه اول کوچک است اما منشا جریانات سهمگین و غافلگیرانه در جامعه می باشد.  

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال با اشاره به تاکیدات امیرالمومنین(ع) به کمیل مبنی بر اینکه «متقین را حمایت و فاسقین را مهجور و زمین گیر کن»، اظهار داشت: حضرت علی(ع) در ادامه به کمیل می فرمایند «کسانی را که به ظاهر حرف های زیبا می زنند اما در متن کار و حرکات خود بر خلاف گفته های خود و شعارهای اصیل اسلامی حرکت می کنند، به حاشیه بران».

وی تصریح کرد: همچنین امیرالمومنین تاکید می کنند از مصاحبت با کسانی که با کلام، رفتار و کردارهای خود موجب تقویت خائنین به اسلام می شوند، پرهیز کنید.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین با اشاره به اینکه گاهی حضور در یک محفل تقویت کننده یک جریان انحرافی و مخالفت با اسلام ناب است، گفت: امیرالمومنین(ع) به کمیل تاکید می کنند «اگر مجبور به مذاکره با استکبار شدی، در دل خود به این نشست ها راضی و از یاد خدا غافل نباش».    

*رفتار استکبار، رفتار چماق و هویج است

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال با بیان اینکه رفتار استکبار، رفتار چماق و هویج است، ابراز داشت: دشمن روی خوش نشان می دهد و نامه خصوصی می فرستد که دل خوش کند، اما چماق را پشت سر خود گرفته است.

وی افزود: مجلس نمایندگان آمریکا علیه مصالح اقتصادی کشور و انقلاب مصوبه می کند دارد و ریاست استکبار نیز آن را تایید و ابلاغ می کند اما وقتی ملت و مسئولان به خشم می آیند، هویجی در قالب یک نامه دست می گیرد.

*نباید فریب حیله های آمریکا را خورد

مدیر حوزه علمیه استان قم بر لزوم عدم فریب حیله های آمریکا تاکید کرد و گفت: استکبار دست از شیطنت برنخواهند داشت و اگر از درب بیرون شوند، از پنجره داخل خواهند شد.

*نباید به آمریکا حسن نیت داشت

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال با تاکید بر اینکه نمی توان به آمریکا حسن نیت داشت، ابراز داشت: هنوز کار برجام آغاز نشده در حال کشیدن نقشه های گوناگون هستند تا ملت و اسلام را دچار چالش کنند.

وی افزود: مسئولیت حوزویان بسیار سنگین است چرا که مردم به رفتار و گفتار روحانیت نگاه می کنند.

*دستی که بخواهد از پشت خنجر بزند، خواهیم شکست

استاد حوزه با تاکید بر اینکه براساس فرمایشات رهبری و مراجع تقلید به معاهدات خود در مجامع بین المللی احترام می گذاریم، اظهار داشت: هنگامی که برجام را با 9 شرط توسط مقام معظم رهبری پذیرفتیم، متعهد به آن هستیم؛ اما استخوان قلم دست و پایی که بخواهد از پشت خنجر بزند و اسلام را مورد هجمه قرار دهد، خواهیم شکست.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه های علمیه در پایان خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه، روحانیت و مراجع تقلید در مقابل استکبار و نقشه های شوم می ایستند و با بصیرت کامل و دقت لازم مباحث کلان را رصد می کنند و اجازه نمی دهد استکبار و کسانی که در زمره پیر استعمار هستند مجددا به اهداف خود در این مملکت دست پیدا کنند.

انتهای پیام/313/33

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha