چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
آیت الله علیدوست

حوزه/ عضو جامعه مدرسین به نقش مردم در انتخابات اشاره کرد و گفت: اگر مردم حضور پرشوری در انتخابات داشته باشند نشان دهنده امید آنها به حاکمیت است که علاوه بر برجام می تواند یک ظرفیت به شمار آید.

آیت الله ابوالقاسم علیدوست در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به آغاز اجرایی شدن برجام، اظهار داشت: امروز دنیا به این مسئله اذعان دارد که تحریم ها به عنوان اقدامی ظالمانه از سوی غرب بر ایران اسلامی تحمیل شد چرا که ما براساس فتوای رهبری قائل به منع استفاده از سلاح هسته ای هستیم.

وی، موفقیت یا عدم موفقیت برجام را در گروی رفتار حاکمیت، مردم و رسانه ها عنوان کرد و افزود: حاکمیت باید بازگشت اموال بلوکه شده را به عنوان یک ظرفیت به شمار آورد و با برنامه ریزی دقیق و مدون، صرف اصلاح زیرساخت های کشور کند. 

این عضو جامعه مدرسین بر لزوم عدم بریزوبپاش های اقتصادی در دستگاه حاکمیت تاکید کرد و ابراز داشت: نباید این ظرفیت تبدیل به آسیبی برای نظام شود؛ اموال بلوکه شده  براساس مدیریت صحیح، هزینه شود تا هدر نرود.

آیت الله علیدوست در ادامه به دو نوع نگاه آسیب زا و ظرفیت آفرین مردم اشاره داشت و گفت: اگر مردم انتظار داشته باشند که مشکلات کشور طی یک شب رفع شود و خود را طلبکار دولت و نظام بدانند، با آسیب مواجه خواهیم شد.

وی افزود: در صورتی که مردم این اموال بلوکه شده را سرمایه ای برای تلاش بیشتر بدانند و به دولت و نظام مجال دهند که از این فرصت استفاده کنند، می تواند ظرفیتی برای استفاده مطلوب از برجام باشد.

رئیس انجمن فقه و حقوق اسلامی حوزه به نقش مردم در انتخابات اشاره داشت و گفت: اگر مردم حضور پرشوری در انتخابات داشته باشند نشان دهنده امید آنها به حاکمیت است که علاوه بر برجام می تواند یک ظرفیت به شمار آید.

*اختلاف فکری برای کشور برکت است 

آیت الله علیدوست در ادامه به نقش رسانه ها در خصوص برجام اشاره داشت و گفت: اختلاف و ناهمسویی فکری برای کشور رحمت و برکت است چرا که اگر همه به یک گونه فکر کنند، جریان حاکم عیوب خود را مشاهده نخواهد کرد.

*اختلاف فکری نباید مصالح کشور را فدای جناح بندی کند

وی با بیان اینکه اصل اختلاف در رسانه ها مایه رشد کشور است، ابراز داشت: البته این اختلاف فکری هرگز نباید مصالح کشور، نظام و مردم را فدای جناح بندی ها و تنگ نظری ها کند.

*کشور برجام را پذیرفته است

این عضو جامعه مدرسین با تاکید بر اینکه رسانه ها نقش تبیینی نسبت به اجرای برجام داشته باشند، تصریح کرد: ممکن است برخی افراد یا گروه ها با فرآیند برجام مخالف بودند اما در هر صورت کشور برجام را پذیرفته است.

آیت الله علیدوست افزود: حاکمیت، مردم و رسانه ها می توانند از برجام به عنوان ظرفیت استفاده کنند.

*حاکمیت و رسانه ها ظرفیت برجام را به آسیب تبدیل نکنند 

وی به فهم عمیق اجتماعی مردم اشاره داشت و گفت: مردم همواره موقعیت ها را درک کرده اند و در بزنگاه ها با نظام همکاری کرده اند و به همین دلیل حاکمیت و رسانه ها باید بیشتر مراقبت کنند که ظرفیت برجام را به آسیبی برای کشور تبدیل نکنند.

انتهای پیام/313/33

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسن IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    0 0
    اختلاف فکری برای کشور برکت است عالی بود عالی بود آفرین بر آیت الله علیدوست