سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ |۱۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 25, 2024
آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: امروز دغدغه ای که رهبر معظم انقلاب برای ما ترسیم کرده اند، نامه به جوانان اروپا و آمریکاست؛ البته معظم له با این نامه ها هم به جوانان غربی پیام داده اند؛ هم به من و شما پیام داده اند تا در این راه با تلاش و کوشش بسیار حضور یافته و قدم برداریم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری امروز در دیدار مسئولین و طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) آبادان اظهار داشت: امروز وظایف سنگینی بر عهده روحانیت است که بر اساس آن مسئولیتی بزرگ دارند.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع)، ابراز داشت: حضرت در این حدیث فرمودند: «مَنِ اسْتَوي يَوْماهُ فَهُوَ مَغْبُونٌ وَ َمْن كانَ آخِرُ يَوْمَيْهِ شَرَّهُما فَهُوَ مَلْعوُنٌ وَ مَنْ لَمْ يَعْرِفِ الْزِيادَةَ فِي نَفْسِهِ فَهُوَ فِي نُقْصانٍ وَ مَنْ كانَ اِلي الْنَقْصانِ فَالْمَوْتَ خَيْرٌ لَهُ مِنَ الْحَياةِ/ آن كس كه دو روزش ( از نظر معنوى ) مساوى باشد ملعون است و كسى كه دومين روزش بدتر از روز اولش است ملعون است و آنكس كه افزايش (معنوى) در خود نبيد در سرازيرى نقصان و كمبود است و كسى كه چنين باشد مردن براى او بهتر از زندگى است».

* سرمایه عمر را  راحت  از دست ندهیم

مدیر حوزه های علمیه تأکید کرد: بزرگترین سرمایه انسان ها عمر آنهاست و باید از این سرمایه با ارزش، کمال استفاده را ببریم .

عضو خبرگان رهبری با اشاره به روایتی از رسول اعظم(ص) خاطرنشان ساخت: رسول خاتم(ص) فرمودند: «رحم اللَّه من حفظ لسانه و عرف زمانه و استقامت طريقته/ خدا رحمت كند آن كس را كه زبان خود را حفظ كند و روزگار خود را بشناسد و روش او راست باشد».

امام جمعه قم تصریح کرد: طلبه ای مورد عنایت بزرگان و مردم قرار می گیرد که زبان خود را حفظ کرده؛ زمان خود را شناخته؛ راه مستقیم را انتخاب کرده و افراط و تفریط در کار او نباشد.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: برخی به دنبال آن هستند که فضای جامعه دینی را به سمت دیگری بکشانند؛ چراکه عارف به زمان خود نبوده و از علم خود استفاده نمی برند.

*در فضای سختی قرار گرفته ایم

آیت الله حسینی بوشهری اظهار داشت: امروز فضای جامعه بسیار سخت است و طلاب نیز با همین نرم افزارها، سخت افزارها، فضای مجازی و ... سرکار داشته و باید مراقب خود باشند؛ چراکه در معرض آسیب هستند.

وی ابراز داشت: دین داری طلاب و عدم آلودگی آنان بسیار مهم است؛ چراکه در فضای تهاجم فرهنگی قرار داشته و باید مراقب این فضا باشیم.

مدیر حوزه های علمیه با بیان این مطلب که امروز استاد اخلاق برای حوزه های علمیه بیش از گذشته مورد نیاز است، خاطرنشان ساخت: مدیران مدارس علمیه نباید فقط به یک کلاس اخلاق اکتفا کنند؛ بلکه اساتید باید پیش از شروع درس روایتی اخلاقی برای طلاب قرائت کنند تا در آنان تأثیرگذار باشد.

*طلاب انبار اصطلاحات نیستند

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: طلاب انبار اصطلاحات نیستند؛ بلکه باید با شناساندن اخلاق به آنان، آنان را ارزشی برای انقلاب، دین، مردم و جامعه قرار دهیم.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر مراقب از اخلاق، بیان داشت: امروز مردم ما را زیر ذره بین قرار داده اند؛ چراکه به برکت انقلاب اسلامی، حاکمیت در دست ماست و مشاهده می کنند که ما چه نوع رفتار و افعالی از خود ظهور و بروز می دهیم.

آیت الله حسینی بوشهری اظهار داشت: امروز به برکت انقلاب، خون شهدا و حرکات شما دستاوردهای بسیار بزرگی داشته ایم که باید آن را حفظ نماییم.

* امروز باید به فکر جوانان اروپایی باشیم

وی ابراز داشت: امروز در شرایط ویژه ای قرار داریم؛ چراکه گذشت آن زمانی که دغدغه یک طلبه، حجره، خانه و نهایتا مسجد بوده است.

مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: امروز دغدغه ای که رهبر معظم انقلاب برای ما ترسیم کرده اند، نامه به جوانان اروپا و آمریکاست؛ البته معظم له با این نامه ها هم به جوانان غربی پیام داده اند؛ هم به من و شما پیام داده اند تا در این راه با تلاش و کوشش بسیار حضور یافته و در این راه قدم برداریم.  

امام جمعه قم تصریح کرد: امروز باید وقت خود را صرف دفاع از دین، امامت و ولایت کنیم تا بتوان راه به جایی برد.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: مدیران باید کلاس های منظمی در راستای پاسخ به شبهات وهابیت، مسیحیت، عرفان های نوظهور برای طلاب داشته باشند.

آیت الله حسینی بوشهری تأکید کرد: طلاب باید مسلح به علم روز باشند تا بتوانند پاسخگوی نیاز روز جامعه باشند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha