سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
فضای مجازی

حوزه/ کارشناس رسانه و فضای مجازی با اشاره به این که از ۴۵ میلیون کاربر ایرانی فضای مجازی ۲۳ میلیون آن ها زن و ۱۸ میلیون مرد هستند، گفت: اگر طلاب و روحانیون وارد این فضا شود، ضد ارزش ها تبدیل به ارزش می شود.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، سلمان طاهری، کارشناس رسانه و فضای مجازی، در جلسه کرسی آزاداندیشی «زنان و رسانه های یک سویه و دوسویه» که از سوی دبیرخانه کرسی های آزاداندیشی و نظریه پردازی حوزه علمیه اصفهان و با همکاری مدرسه خواهران حضرت نرجس(س) شاهین شهر برگزار شد، اظهار داشت: ضرورت و نیاز به فضای مجازی، حقیقی انکار ناپذیر است.

 وی تصریح کرد: فعالیت انسان های ارزشی و به خصوص زنان ارزشی، طلاب و بسیجیان ولایی و کسانی که اهمیت فضای مجازی را با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند "فضای مجازی به اندازه ی انقلاب اسلامی اهمیت دارد" را درک کرده اند، در این فضا ضروری است.

کارشناس رسانه و فضای مجازی ادامه داد: مقام معظم رهبری می فرمایند «اگر من رهبر نبودم قطعاً ریاست فضای مجازی را در کشور به عهده می گرفتم.»، لذا تکلیف ما کاملاً مشخص و معین است، امّا این که فهم ما از این فضا چقدر باید باشد و با چه مهارتی باید در این فضا ارزش آفرینی یا نقش آفرینی ارزشی کنیم محور بحث ماست.

 وی با طرح این پرسش که چرا باید به این عرصه ورود پیدا کنیم؟ افزود: از آغاز خلقت به بعد، عصرهایی نام گذاری شد مانند عصر کشاورزی، عصر صنعت، عصر اطلاعات و الآن می گویند عصر فضای مجازی.

 وی با تشبیه این عصر به یک مدل جنگی، گفت: چه کسانی به جنگ می روند؟ کسانی که اهمیت انقلاب و فضایی که در آن قرار دارند را می دانند و با مهارت و تعهد جلوی هجمه ها می ایستند.

طاهری به دلایل ضرورت حضور در این فضا اشاره کرد و تأکید داشت: چون هجمه در این محیط وجود دارد و چون اهمیت آن به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است و کسی که حافظ ارزش هاست، بایستی از ارزش های انقلاب اسلامی دفاع کند.

کارشناس رسانه وفضای مجازی به لزوم حضور طلاب در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: اگر انسان های ارزشی وارد این فضا شود، ضد ارزش ها تبدیل به ارزش می شوند.

 وی در پاسخ به برخی که می گویند نباید وارد این فضا شد، چون ممکن است اثر منفی بر روی ما بگذارد، گفت: این کلام مضحکی است که ما در این جبهه حاضر نشویم، چون ممکن است ترکش بخوریم. بلکه شما باید آن قدر قوی باشید که این ترکش بر شما اثر نکند، نه این که در این جنگ وارد نشویم.

 کارشناس رسانه و فضای مجازی با اشاره به این که از 45 میلیون کاربر ایرانی فضای مجازی 23 میلیون آن ها زن و 18 میلیون مرد هستند، افزود: استان اصفهان 5 میلیون نفر جمعیت دارد که از این تعداد دو میلیون و یکصد هزار نفر در فضای مجازی فعال هستند که یک میلیون و صدهزار از این جمعیت را زنان تشکیل می دهند و چون حضور انسان های ارزشی در این فضا کم است، باید بصورت قوی تر اطلاعات ارزشی، انقلابی، اسلامی در اختیار کاربران قرار گیرد.

وی، زیبا سازی منابع ارزشی خشک را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: در حال حاضر بیش از نیمی از منابع ارزشی به صورت خشک در دسترس است، یعنی خیلی ساده و صریح و مستقیم، موضوع بیان شده است و آن حالت زیبایی های گرافیکی و متریال های خاص را دارا نیست.

طاهری در پایان تاکید کرد: در فضای مجازی به هیچ عنوان نباید با محافظه کاری رفتار نمود و طوری سخن گفت که مخاطب خوشش بیاید، بلکه باید آن قدر به مسائل ارزشی پرداخت و آن را زینت عمقی و ارزشی داد که جوان ها جذب شوند.  313/38

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha