یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
حجت الاسلام علیرضا اعرافی

حوزه/ در شرایط بسیار حساسی از وجود هجمه جبهه استکبار قرار گرفته ایم و عامل آن، آل سعود است، بنابراین مهمترین فعالیت برای گروه های تبلیغی تعامل با مذاهب دیگر است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی، پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه گروه های تبلیغی مجتمع آموزش عالی فقه، با بیان اینکه تاکنون مجتمع عالی فقه  المصطفی در خیلی از ابعاد درخشیده و در حال پیشرفت در زمینه های مختلف پژوهشی و علمی است گفت: این حرکت جدیدی که در بحث تبلیغی شروع شده مایه خوشحالی و جای امیدواری دارد.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به اینکه تمام سعی مسئولین  المصطفی بر حمایت از گروه های تبلیغی است اظهار داشت: آنچه موجب پیشرفت گروه های تبلیغی است، علاقه مندی و پشتکار در امر تبلیغ است و باید با این امید فعالیت ها را پیش برد.

امام جمعه قم در ادامه به راه کارهای بهتر شدن تبلیغ اشاره کرد و افزود: تکمیل، شناسایی و نیاز سنجی از فعالیت های مهم است و برای رسیدن به این نیازسنجی، باید کارگروه هایی در این زمینه  و انجمن های فرهنگی مختلف تشکیل و فعال شوند.

وی  نظارت بر حرکت گروه های تبلیغی را راهکار دوم برشمرد و گفت: تا نظارت دقیق بر امور تبلیغی نباشد نتایج خوبی به دست نخواهد آمد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که تدوین گزارش های تبلیغی از دیگر راهکارهای بهتر شدن تبلیغ است بیان داشت: متاسفانه تاکنون شاهد گزارش های خوبی در مباحث تبلیغی آنهم به صورت سیستمی و نرم افزاری نبودم، باید گزارش ها به صورت نرم افزار فرمت گذاری شوند و کاری علمی صورت گیرد تا تبدیل به نظریه و تئوری شود.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با تاکید بر این که حوزه برای تولید سازی تبلیغ ظرفیت های بسیار خوبی دارد بیان داشت: لازم است سه کشور هند، پاکستان و عراق که از جمله کشورهایی هستند که طلاب آنها در جامعه المصطفی به عددچهار رقمی رسیده است، دارای سند جامع تبلیغ و نقشه راه برای فعالیت بهتر امر تبلیغی باشد.

امام جمعه قم گفت: گروه های تبلیغی باید برای فعالیت های بهتر در رسانه، دانشگاه و آموزش و پرورش مشغول به فعالیت شوند، حضور در این مراکز برای بهتر شدن امور تبلیغی کمک شایانی خواهد کرد.

امام جمعه قم اظهار داشت: اخلاق، تعامل و داشتن دانش قوی برای تعامل با دیگر مذاهب تبلیغی بسیار ضروری است، زیرا در شرایط بسیار حساسی از وجود هجمه جبهه استکبار قرار گرفته ایم و ابزار آن آل سعود است، بنابراین مهمترین فعالیت برای گروه های تبلیغی تعامل و داشتن اخلاق با مذاهب دیگر است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha