سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
آیت الله مسجد جامعی

حوزه/ شخصیت شهید آیت الله مویدی قمی الگوی خوبی برای طلاب جوانان و حوزه در ابعاد معرفتی، اخلاقی، اجتماعی و رفتاری است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» آیت الله مسجد جامعی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه مدرسه علمیه شهید آیت الله مویدی قمی از شهدای فاجعه منا با بیان اینکه آن عالم ربانی از علمای برجسته و خدمت گزار به جامعه اسلامی و حوزه و متخلق به آداب اخلاقی و اجتماعی بود، اظهار داشت: شهید آیت الله مویدی قمی فردی پرجاذبه و با محبت و یاری مهربان و دلسوز برای طلاب بوده است.

استادحوزه گفت: در بزرگی آن شهید همین اندازه بس که عاشق و دلباخته به اهل بیت(ع) بود و زمانی که مجلسی برای مظومیت(ع) برگزار می شد با این که خود میزبان بود به مجلس روضه خوانی نیز توجه خاصی داشت.

وی با بیان اینکه باید همه هدف انسان، رسیدن به نور حق و حقیقت و اهل بیت(ع) باشد و آن شهید منا به این حقیقت مهم رسیده بود، ابراز داشت: حوزه باید طوری فعالیت کند که نور و آثار ائمه طاهرین(ع) در کره زمین و در جهان به جوشش در بیاید و کسی در این عالم نماند که از مذهب شیعه سخنی نداند.

 آیت الله  مسجد جامعی گفت: حتی باید برنامه ای طراحی کرد و طوری زندگی کرد تا همه چیز بو و نور اهل بیتی دهد؛ امام راحل با الهام گرفتن از این حقیقت، توانست جامعه جهانی و مردم مظلوم را در برابر سلطه گران بیدار کند و انقلابی برخواسته از دین و مبانی اسلامی را به جهانیان معرفی نماید.

استاد حوزه با بیان اینکه بقاء انقلاب و نظام از حدوث آن مهمتر است، ابراز داشت: در زمانی قرار داریم که توطئه دشمنان روز به روز گسترده می شود و رنگ و لعاب مذهبی می گیرد.

وی افزود: این دشواریها باعث شده بقاء انقلاب و نظام از حدوث آن مهمتر باشد، اما فراموش نکنیم ما هم وظائفی داریم و از جمله آن حفظ، حراست و پاسداری از آن آرمانها و در نتیجه تبیین و ترویج درست مبانی ارزشی، دینی و الهی است.

 آیت الله مسجد جامعی گفت: شخصیت شهید آیت الله مویدی قمی الگوی خوبی برای طلاب جوانان و حوزه در ابعاد معرفتی، اخلاقی، اجتماعی و رفتاری است و اگر می خواهیم فردی مؤثر برای آینده حوزه و نظام باشیم باید این نوع رفتارها را الگو برداری و در زندگی به اجرا در بیاوریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha