چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
تصاویر/ مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله محمدی

حوزه/ مراسم چهلمین روز درگذشت امام جمعه سابق ایلام، مرحوم آیت الله محمدی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، در این مراسم که پنج شنبه شب در دفتر مقام معظم رهبری در قم با حضور آیات و شخصیت های حوزوی برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین صالحی خوانساری با اشاره به خدمات آن عالم فرزانه اظهار داشت: : مرحوم آیت الله محمدی در ایام جوانی به نجف اشرف رفت و در محضر آیات عظام خویی، شیرازی و سبزواری و به خصوص امام خمینی(ره) کسب فیض کرد و بعد از مدتها به درجه اجتهاد نائل آمد.

وی افزود: این مساله باید برای طلاب و فضلای جوان ما الگو باشد و بدانند که برای رسیدن به درجات بالای علمی و معنوی گاه باید هجرت کنند و سختی زندگی در غربت را به جان بخرند تا به کمال مطلوب دست یابند.

این خطیب حوزوی بیان داشت: مرحوم شیخ عبدالکریم یزدی از شهر میبد یزد به جایی رسید که امروز همه ما به میراث عظیم برجای مانده از ایشان افتخار می کنیم و شخص امام راحل نیز 120 سال پیش از روستای خمین برخاست و به یاری الهی جهان اسلام را متحول کرد.

وی با اشاره به شخصیت و ویژگی های مرحوم آیت الله محمدی گفت: این عالم دینی از روستایی به نام کلالی از توابع مرودشت که بخشی از لامرد است برمی‌خیزد، مکتب خوانی و مکتب داری را ادامه داده و نسبت به فراگیری علم و دانش آرام نمی‌گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین صالحی خوانساری اضافه کرد: ایشان به مدت 12 سال امامت جمعه ایلام را برعهده داشت و در کنار فعالیت های دینی و معنوی به فکر خدمت به مردم و حل مشکلات محرومان این منطقه بود و قطعاً خدمات ایشان هیچ گاه از خاطر مردم ما نمی رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha