چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
آیت الله دین پرور

حوزه/ رئیس بنیاد بین المللی نهج البلاغه خواستار بهره گیری هر چه بیشتر از ظرفیت فضای مجازی در نشر آموزه های غدیر شد.

آیت الله سید جمال الدین دین پرور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که عید غدیر عیدالله الاکبر است که هیچ عید دیگری به پای منزلت و شرافت آن نمی‌رسد، اظهار داشت: برپایه آیات نورانی قرآن مجید در روز عید غدیر دین خدا کامل و نعمت پروردگار بر بندگانش با مشخص شدن ولایت تمام گشت و به واسطه همین روز بود که کفار مایوس شده و پرچم دین اسلام و شعار لا اله الا الله برای همیشه پابرجا ماند.

وی همچنین افزود: طبعاً در برابر چنین عید بزرگ و بی نظیری هر کدام از ما شیعیان وظیفه‌ای داریم که تنها بخشی از آن مربوط به برپایی محافل و مجالس شادی محبان اهل بیت (ع) و حضور در منازل سادات و تبریک و شادباش عید می‌شود؛ در واقع مهم‌تر این است که ما خود پاسدار فرهنگ و مکتب غدیر بوده و در حفظ و نشر آن بر اساس توان و رسالت خود بکوشیم.

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به این که  حوزه‏های علمیه و علمای متعهد و دلسوز، در طول تاریخ اسلام ، مهم‌ترین پایگاه محکم دین در برابر حملات و انحرافات و کجروی‌ها بوده‌اند، گفت: بر این اساس طبعاً حوزه‌های علمیه و نهاد روحانیت رسالت مهمی بر دوش دارند چه آنکه متولی حراست و توسعه فرهنگ ناب دینی هستند و جامعه از آن‌ها الگو می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با این حال ما نباید از اهمیت و ضرورت توجه به مباحث رسانه ای به خصوص ظرفیت عظیم فضای مجازی در نشر معارف دینی از جمله معارف و آموزه های غدیر غافل شویم.

وی افزود: به هر حال در شرایطی که دشمن از طریق ابزارهای فرهنگی و رسانه‌ای شدید‌ترین هجمه‌ها را علیه اعتقادات شیعه به خصوص در مساله ولایت و غدیر وارد می کند ما در برابر این هجمه‌ها و فشار‌ها باید با تکیه بر فرهنگ اصیل اهل بیت (ع) و با بهره گیری از کلام منطقی و استدلالی آن‌ها که خودشان به ما آموخته‌اند در برابر بدخواهان و مغرضان بایستیم و از مساله ولایت به درستی دفاع کنیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha